Verkopen huisdierbenodigdheden 1e kwart 2010 met 5% toegenomen

27 september 2010 - 13:09 - 5 reacties

Verkopen huisdierbenodigdheden 1e kwart 2010 met 5% toegenomen

Hoe hard de crisis Nederland ook treft, consumenten weigeren te bezuinigen op zaken als de tuin en huisdieren. Dit blijkt uit onderzoek van GFK waar de NOS over bericht.

Uit nieuwe omzetcijfers blijkt dat in de eerste helft van 2010 zo’n 2,2 miljard euro werd uitgegeven aan tuinartikelen en dierbenodigdheden, ongeveer hetzelfde bedrag als in 2009. Bijna 75 procent van de huishoudens trok hiervoor de portemonnee, blijkt uit onderzoek van GfK Benelux in opdracht van de tuinbranche in Nederland.

Huisdieren blijven belangrijk. Bij de categorie dieren is een stijging van 5% te zien. De (tuin)dierspeciaalzaken profiteren daar het meest van met een omzetstijging van 10%.

Deel dit bericht:


Comments

5 reacties op Verkopen huisdierbenodigdheden 1e kwart 2010 met 5% toegenomen

  1. Waar zijn deze gegevens op gebaseerd, komen ze soms van de Dibevo af? zij schrijven namelijk wel vaker zulke onzin. Ik weet dat een winkelketen met vestegingen rond overijsel sterk in de min draaide. Mijn eigen winkel idemdito. Wie verteld er de waarheid!!!!!!!!!!!

  2. Als je goed leest komen de gegevens van een GfK onderzoek, dus lijkt objectief en niet van Dibevo af te komen. Hoewel ik me het ook afvraag, of dit daadwerkelijk zo is, want op veel plaatsen is er nog weinig van te merken. In de randstad volgens mij wel meer dan in de rest van het land.

  3. volgens mij staat er dat de omzet in de eerste helft van 2010 nagenoeg hetzelfde is gebleven als in de eerste helft van 2009. En er staat dat de omzet in DIEREN met 5% is gestegen

  4. maar dat was refererend aan bovenstaande tekst …na het artikeltje te hebben gelezen van de NOS ( oops eerste lezen hansie! ) kom ik hier dus op terug. 5% omzet stijging dus ( wie heeft um? ik dus niet helaas ) , waarvan de tuincentra het gros in het handen hebben ( en de internetwinkels de rest ? ).Dat het beter gaat in de branche krijg ik ook van geen enkele leverancier mee trouwens , iedereen stunt zich suf ( en dat is dan wel weer goed voor de marge ).

  5. Het genoemde GfK onderzoek is gedaan in de TUINCENTRA! Indien deze cijfers kloppen kunnen we constateren dat de slag om de consument in het jaar 2010 in het voordeel van de tuincentra uit lijkt te pakken. Schouders eronder dus!

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten