De kroon op 60 jaar passie voor dieren
VEENENDAAL – Op 2 september is het precies 60 jaar geleden dat oprichter Dirk Johannes Verkade startte met de productie van 100% natuurlijke honden- en kattenvoeding. Prins Petfoods groeit in 6 decennia in productie, afzet en medewerkers. Toch vormt de filosofie van meneer Verkade nog altijd de basis van de organisatie. Het familiebedrijf viert dit jubileum op 2 en 3 september met een weekend vol feestelijke activiteiten op de eigen locatie in Veenendaal.
Ontwikkeling door de jaren heen
Meneer Verkade startte destijds met twee soorten hondenvoeding die hij met een kleine pers maakte. Later kwam daar de kattenvoedingslijn bij en in de daaropvolgende jaren de krokante brokvoedingen, complete diepvries vers vleesmaaltijden en dieetvoedingen voor zowel hond als kat. Anno 2023 is er een complete range Nederlandse kwaliteitsproducten voor alle leeftijden en leefstijlen. Eind jaren tachtig startte het adviesteam, dat later bekend wordt als het Prins CareTeam. Het kennisdelen kreeg in 2019 een vlucht toen de in 2013 gestarte opleidingenafdeling Edupet de Martin Gaus Academie overnam. Snel daarna volgden de Katten Academie, de Konijnen Academie en de Herpeten Academie.
Eerst advies dan voeding
Prins werkt nog steeds met dezelfde eigenzinnigheid waarmee de grondlegger te werk ging: eerst een op maat advies, dan de juiste voeding; het resultaat wordt vervolgens zichtbaar in het welzijn van het dier. De missie van Prins is al zestig jaar om de consument tijdens iedere levensfase van het dier te begeleiden in het verbeteren van het welzijn van zijn hond of kat, met producten, adviezen en inspiratie. Vandaar ook de onveranderde merkbelofte: Prins. Meer dan voeding.
Dat advies de beste start is, blijkt uit de succesvolle inzet van de specialisten van het CareTeam. Via mail, chat, WhatsApp, social media en telefoon staan zij dagelijks huisdiereigenaren, dierenspeciaalzaken en fokkers te woord met advies over voeding, opvoeding, verzorging en gedrag van huisdieren. Alles om het dierenwelzijn naar een hoger niveau te tillen. In het Prins Experience Center kunnen bezoekers de adviezen voor een beter dierenwelzijn op interactieve manier in de praktijk beleven. En omdat dierenwelzijn begint met educatie, blijft kenniscentrum Edupet verder werken aan allerlei vormen van onderwijs voor liefhebbers en professionals en een gloednieuw educatiecentrum in Lelystad. Ook de innovatie van producten gaat onverminderd voort en komen er later dit jaar nieuwe voedingen met alternatieve ingrediënten, zoals plantaardige grondstoffen en insecten als eiwitbron, op de markt. Dit wordt gedaan met een sterk geloof in een duurzame groei van het eigen merk en alles zelf doen in eigen huis en eigen keuken.
Familiefeest
Met inmiddels de derde generatie aan het roer, wordt vol passie en plezier verder gebouwd aan de merken Prins en Edupet. Met respect voor het verleden wordt blijvend met alle medewerkers gewerkt aan het verhogen van het dierenwelzijn, nu en in de toekomst. Juist dat familiegevoel is maatgevend voor de omgang met elkaar én met de klanten. Dat betekent mensen helpen zoals je zelf geholpen wilt worden: begripvol, professioneel, warm en vakkundig.
Bron: Prins Petfood
Comments
Nog geen reacties op Prins Petfoods viert jubileum