Onwetendheid bij consumenten over diervoeding

24 januari 2013 - 07:01 - 3 reacties

Onwetendheid bij consumenten over diervoeding

Huisdiereigenaren weten niet goed wat hun hond en kat aan voedingsstoffen nodig hebben, hoewel 57% wel de ingrediĆ«nten op de verpakking bestudeerd. Dit is gebleken uit een Amerikaans onderzoek van PetMD. 40% van de respondenten dacht dat granen het belangrijksteĀ bestanddeelĀ voor de diervoeding waren, 30% dacht dat maĆÆs het hoofdbestandsdeel voor diervoeding was.

Het merendeel van de respondenten noemde eiwit als belangrijkste voedingsstof voor huisdieren. Slechts 2 % was zich bewust van de behoefte aan vet en maar 3 % van de ondervraagden wist dat koolhydraten belangrijk waren. Maar liefst minder dan 1/4 van de ondervraagden was zich bewust van de belangrijkheid aan vitaminen en mineralen in het voer.

Het merendeel van de respondenten dacht dat niet alle ingrediƫnten op de verpakking vermeld werden, terwijl dit wettelijk verplicht is.

Jennifer Coates, woordvoerder van petMD, ā€œOnwetendheid en misvattingen leiden ertoe dat huisdiereigenaren slecht onderbouwde keuzes kunnen maken over wat ze hun dieren moeten voeren. De dierenarts speelt een belangrijke rol bij het maken van goed onderbouwde keuzes. Dit doordat zijĀ  inzicht hebben in de leeftijd, levensstijl en gezondheid van een hond of kat.ā€

Bron: Petfoodmagazine, Petfoodindustry

Deel dit bericht:


Comments

3 reacties op Onwetendheid bij consumenten over diervoeding

  1. Klopt als een bus, niet alleen de dierenartspraktijk, maar zeker ook de dierenSPECIAALzaak, vandaar dat goed geschoold persooneel essentieel is. Daarnaast is In Store Promotie (ISP)een zeer effectief marketinginstrument gebleken om kennis te vergroten. Assisi noemt het overigens In Store Advising (ISA), het is een van onze vakgebieden, opgebouwd in de afgelopen 12 jaar.

  2. Klanten geloven helaas liever wat ze op televisie zien dan wat ze verteld word. Met als resultaat dat de supermarkten gemakkelijk hun dierenvoeren verkopen. Gelukkig merken we de laatste tijd steeds meer dat klanten toch klachten/vragen hebben over het voer en de gezondheid van hun hond en dan gelukkig toch bij ons in de DSZ langs komen.

  3. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Ik hoor niets nieuws. In het overgrote deel van de honden en kattenvoer is het hoofdbestandeel graan en mais. Klanten geloven wat het reclame spotje hun verteld of wat de man in de witte jas verkondigd.
    Pas als ze problemen hebben en de het voer bij de dierenarts te duur word dan zijn wij aan de beurt.
    Wat wel leuk blijft zijn de reactie’s, als het voer wat jij aanbevolen hebt in een paar dagen al effect sorteerd. Daar doen we het voor.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten