Hoe dichter bij de supermarkt hoe beter

10 januari 2011 - 15:01 - 0 reacties

Hoe dichter bij de supermarkt hoe beter

Dierenspeciaalzaken kunnen zich het beste vlak naast een supermarkt vestigen om meer klanten te krijgen. Uit onderzoek van ruimtelijk-economisch adviesbureau DTNP uit Nijmegen blijkt dat van de klanten die naar een supermarkt zijn geweest, zeventig procent ook de nabijgelegen speciaalzaak (slager, bakker of b.v. dierenwinkel) bezoekt.

Het Nijmeegse adviesbureau heeft in dertig wijkcentra bijna vijfduizend supermarktklanten geënquêteerd. Een groot deel van de supermarktbezoekers blijkt ook een of meer andere winkels in te gaan. De afstand tussen de twee locaties is daarbij zeer bepalend; als de winkels naast de supermarkt liggen is het zogenaamde combinatiebezoek zeventig procent. Is de onderlinge afstand groter dan honderd meter, dan neemt dit percentage snel af.

Een andere  conclusie uit het onderzoek is dat het gemiddelde combinatiebezoek door klanten van servicesupermarkten met 75 procent hoger ligt dan klanten van discountsupermarkten, waarvan slechts 40 procent ook andere winkels bezoekt.

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Hoe dichter bij de supermarkt hoe beter

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten