Dierenwinkel sluit om “internetwinkel”

7 oktober 2010 - 08:10 - 10 reacties

Dierenwinkel sluit om “internetwinkel”

Dobey Hengelo (winkelcentrum Hengelosche Es)  heeft haar deuren moeten sluiten, omdat zij teveel last zou hebben van de internetwinkel dierenoutlet.nl die vanuit een normaal woonhuis wordt beheerd.

Hier bericht tctubantia.nl over.

De gemeente is het eens met de voormalige eigenaresse en heeft dierenoutlet.nl gevraagd maatregelen te nemen, omdat een internetwinkel niet valt onder een aan-huis-verbonden beroep en dat mag niet vanuit het woonhuis.

Voor de Dobey in Hengelo komt dit te laat, omdat zij inmiddels de winkel heeft moeten verkopen.  De winkel van Dobey was gevestigd aan dezelfde weg als waar de dierenoutlet.nl is in een normaal woonhuis zit.

Of de Dobey werkelijk alleen door de aanwezigheid van een kleine internetwinkel met vooral accessoires  heeft moeten sluiten, is uit dit artikel niet na te gaan.  Feit is wel dat de dierenoutlet.nl geen duur winkelpand hoeft te huren, maar wel mensen aan de deur spullen laat afhalen, waardoor ze direct concurreert met lokale ondernemers en vooral een winkel uit dezelfde straat.

Bron: tctubantia.nl

Deel dit bericht:


Comments

10 reacties op Dierenwinkel sluit om “internetwinkel”

  1. ja van je leveranciers moet je het maar hebben, lekker leveren op elke hoek van de straat.

  2. dit is een regelmatig voorkomend probleem waar de leveranciers graag aan meewerken voor hun is het gewoon omzet.
    wij hebben hier dierenstunters. nl die marktplaats volzet met aanbiedingen en via een website van dierendromenland werkt.
    een gewoon woonhuis zonder voorraad of andere kosten en dus veel goedkoper als de reguliere winkels.
    tegen dit soort handel zou door de branche organisatie eens opgetreden moeten worden.

  3. De Branche organisatie Dibevo doet niks, wie daar nog lid van is die begrijpt echt niet meer wat er speelt in deze branch. Maar ja we weten dat winke
    liers liggen te slapen achter de toonbank.

  4. Het lijkt mij echter niet dat deze winkel alleen heeft moeten sluiten om deze internetwinkel. Het lijkt mij dat ze gewoon slecht draaide en dat dit de laatste druppel was. Anders had je de procedure met de gemeente wel af kunnen wachten. Bovendien verkoopt deze winkel alleen accessoieres en een beetje snacks, maar geen honden en kattenvoeding en een beperkt assortiment. Een winkel met veel service, kennis en een breed assortiment zou toch nooit al haar omzet kunnen verliezen aan iemand die wat aan huis verkoopt? De meeste mensen willen toch de manden/ snacks etc mooi uitgestald zien en gaan toch hun spullen niet bij een consument kopen..

  5. Maar zien we dan niet dat internet winkels een moderne manier van “shoppen” is? Kijk eens naar Wehkamp, Bol.com, etc. Consumenten willen rustig achter hun PC spulletjes bekijken, prijzen van de diverse shops vergelijken, etc. Steeds meer “normale” winkels hebben naast hun normale activiteit ook een internet winkel. De branche clubjes als Dibevo zouden juist veel meer open moeten staan voor ontwikkelingen en internet winkels een plaatsje moeten geven in hun organisatie en leveranciers zouden eens wat minder moeilijk moeten doen als een internet winkel ook bij hen willen inkopen. Overigens: internet winkels zijn niet per definitie goedkoper √©n hebben te maken met verpakkingskosten en verzendkosten. Is het niet zo dat TNT Post in NL nog bestaat omdat er zoveel pakjes worden verstuurd?

  6. Internetwinkels zijn niet het probleem het probleem zit in den haag Die laten het toe dat je dit soort ondernemen toe.
    Ondernemen op deze manier zou alleen moeten mogen als ze vanuit een bedrijfsmatige lokatie werken.
    Dan zijn die shops te controleren en komt er een eerlijk onderenmersklimaat. want meer dan de helft van deze shops werken vanuit huis met een baan of uitkering en worden in stand gehouden door verkeerde groothandels.
    Dibevo wil wel maar heeft zich aan de wet te houden
    laten we nu eens een keer met z’n allen richting denhaag gaan schreeuwen

  7. Groothandels en of fabrikanten die meewerken aan “schuurtjes verkoop” dus via internet en of uit het schuurtje , deze bedrijven die hieraan meewerken gewoon straffen , ik heb zelf hier te maken met schuurtjes verkoop in mijn buurt , toegestaan door de gemeente , dus daar ligt het probleem , niet meer bestellen bij deze bedrijven , ik heb deze keus gemaakt en als ze hier komen , zeg ik ga maar langs het schuurtje en niet hier , en dan denken ze toch dat ze goed zijn en alles kunnen doen wat ze willen en ik zal moeten luisteren , jawel ik luister , maar dat is enkel naar mijn vrouw , collegs overweeg het draadje door te knippen , ergens moet er een start worden gemaakt , de beuk erin ! groeten

  8. jessica says:

    Tja, dat klopt, sommige internetbedrijven denken met een prijzenstrijd de klanten te kunnen trekken. Prijs is niet altijd doorslaggevend; een goede site, goede service, snelle levering; houdt in toch voorraad. En Dierendromenland; marges zijn minimaal en per maand ook nog eens dikke huur!
    Maar ooit bij stil gestaan dat het heel wat moeite, tijd en kosten bij komen kijken om je goed zichtbaar te maken op internet? Denk aan adverteren, Google, marketing, website laten maken ed maar ook stroom, computer ed. Te vergelijken met een A1 lokatie. Dus klanten trekken naar je webshop doe je niet door een shop te openen en op je krent te gaan zitten. Ja adverteren in kranten en met folders/flyers is ook duur; maar vlak google/marktplaats en speurders niet uit.
    Ik ben ook tegen internetbedrijven die voor 1 of 2 euro marge produkten aan gaan bieden; of zelfs onder inkoopprijs. Zelf zijn wij bekend met een leverancier die daarnaast ook een consumenten site heeft. Op deze consumentensite biedt hij zijn eigen produkten onder inkoopsprijs aan: concurent van je eigen klanten!
    Klanten gaan voor gemak; thuis bezorgen en een andere assortiment dan de winkel op de hoek. Doelgroep is toch niet geheel het zelfde; er zijn nog steeds mensen die absoluut niet via internet kopen. Dan nog maar te zwijgen van de slechte naam van bedrijven die standaard niet leveren. Probeer dan maar eens het vertrouwen van de klant terug te winnen. Daarnaast denken klanten dat internet zaken ALTIJD maar dan ook ALTIJD te bereiken zijn: Zondagavond 10.00 uur…
    Daarbij komt dat het hard vechten is om leveranciers binnen te krijgen; En verplichting om aan de adviesprijzen te houden! Dan komen de verzendkosten per order nog hoe klein ook; per pakketpost. Dit wordt niet geheel door de consument zelf gedekt.
    Zelf hebben we ambulante handel (markten en shows) en als ondersteuning internet. Verkoop aan huis is er nauwelijks.

  9. De gevestigde winkels die hier over klagen, vind ik niet normaal omdat er meerdere leveranciers/groothandelaren niet aan internetwinkels leveren, daar heb ik last van en dat vind ik en vele internet winkels discriminerend.
    Wij hebben ook genoeg kosten en verplichtingen.
    Wij betalen ook aan de HDB en KVK, en hebben ook verzekeringen voor aansprakelijkheid, inboedel, etc., verzendkosten en velen hebben ook een opslag ruimte dat ze huren.

    De leveranciers moeten gewoon meer opletten dat de winkels aan de adviesprijzen houden, zowel bij internetwinkels als fysieke winkels en als ze te vaak daar niet aan houden die bedrijven niet meer leveren en dan hou je de eerlijke handelaren gewoon levend.

    En niet een doelgroep uitsluiten van internetwinkels mogen niet, wij houden ons aan de adviesprijzen op reclames na zoals elke winkel.

  10. het grootste probleem in onze branche is dat we veel te veel franchicewinkeliers hebben met een strop om de nek en geen goede ondernemers ik heb een winkel en een website en ik heb niet eens tijd voor de website want in de winkel is het al druk genoeg service kwaliteit klantvriendelijkheid en kennis dat zijn de zaken waar het om gaat en dat snapt een winkelier niet en een ondernemer wel

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten