Belgisch merk ‘hupple’ start in Nederland

22 juni 2011 - 21:06 - 0 reacties

Belgisch merk ‘hupple’ start in Nederland

Het Belgische topmerk ‘hupple’ start binnenkort officieel in Nederland. Het merk staat bij onze zuiderburen bekend als een gezonde beloning voor de hond. Al eerder schreef de Belgische pers lovende woorden over hupple. DSZ Actueel is benieuwd naar de 28 jarige eigenaar Manuel Goossens, zijn bedrijf en wat deze nieuwkomer op de Nederlandse markt zo bijzonder maakt.

“Wij zijn niet zomaar ‘de zoveelste aanbieder van hondensnacks'”, begint de jonge ondernemer Goossens. “hupple bestaat inmiddels al 5 jaar en slaagde er in, zonder de ondersteuning van hondenvoer als basisproduct en dus puur als snack, een merk te worden. Zo introduceerde we als eerste ‘koekjes voor honden verpakt zoals bij de koffie’ via Hilton Hotels en Holiday Inn. Kort daarop scoorden we met ‘hot dogs’, ‘koekjes met een cream vulling’ en zelfs een heus kookboek voor honden.”.

Dit resulteerde in een klein maar sterk roterend assortiment, met een gezonde mix van ‘basics’ en ‘innovaties’, op minder dan een halve vierkante meter display. Daarnaast slaagt Manuel Goossens er telkens in het merk onder de aandacht te brengen. Bijzondere marketing met verrassende events en het gebruiken van niet eerder aangeboorde kanalen waar zijn doelpubliek graag vertoeft zoals hotels, restaurants en boekwinkels.

Even bijzonder zou het distributiemodel genoemd kunnen worden. De producten moeten een bepaalde mate van exclusiviteit behouden en liggen daarom niet in iedere dierenwinkel te koop. De levering wordt rechtstreeks verzorgd met een franco van slechts 100 euro en men werkt met één prijslijst die gelijk is voor iedere afnemer. Deze manier van distribueren past bij de strategie van het bedrijf en het merk. Alles wordt telkens tot de essentie herleid, hupple gaat uit van de ‘keep it simple’ aanpak. “Alleen zo slagen we er in anders dan anders te zijn en te blijven en is er ruimte voor marge die de dierenspeciaalzaak toekomt”, aldus Goossens.

Ter voorbereiding van de introductie op de Nederlandse markt, is het concept van hupple getest bij Van Noord’s diervoeders en Avonturia de Vogelkelder. “Naast erg mooie verkoopresultaten, ontroerde mij dat ook onze aanpak en communicatie door deze ondernemers erg gewaardeerd werd. Voor mij was dit hèt teken wij er met ons concept, de producten en het bedrijf er klaar voor zijn om onze eerste exportstapjes te zetten in Nederland”.

Manuel Goossens bij zijn hupple display

Manuel Goossens bij zijn hupple display

Het startschot in Nederland doet hupple op zijn geheel eigen wijze. Zo selecteerde het bedrijf ongeveer 120 ondernemers die uitgenodigd worden op een netwerkborrel in Den Haag, bij Avonturia de Vogelkelder op 7 juli. “De selectie was moeilijk, we hebben informatie uit diverse hoeken samengebracht en kwamen tot deze beperkte lijst. Het is niet makkelijk om vanuit België de meest geschikte speciaalzaken te achterhalen. Ik ga er van uit dat we fouten maken, zoals bij het uitnodigen van mensen op een trouwfeest, je vergeet er altijd een aantal. We hopen dat deze ondernemers ons vergeven en ons het laten weten.”

“De netwerkborrel is zeker niet het enige moment waarop geïnteresseerden zich kunnen melden. Ik hoop de komende weken veelvuldig koffie te mogen drinken in Nederland”, sluit Manuel Goossens lachend af.

Meer informatie over de introductie van hupple is te vinden op de website van het merk.

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Belgisch merk ‘hupple’ start in Nederland

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten