108 miljoen euro kwartaalomzet voor online dierenwinkel Zooplus

1 november 2013 - 06:11 - 15 reacties

108 miljoen euro kwartaalomzet voor online dierenwinkel Zooplus

De  online dierenwinkel Zooplus noteert een kwartaalomzet van 108 miljoen euro. Voor de tweede maal gaat de dierenwinkel over de grens van 100 miljoen euro heen.

De omzetverwachting voor het hele jaar wordt met zo een 5% verhoogd van 400 naar 415 miljoen euro. De omzet in het derde kwartaal steeg met 22 tot 107,6 miljoen. Over de eerste negen maanden van 2013 steeg dat van 237,8 naar 306,4 miljoen euro.

Afgelopen jaren is er veel in klantacquisitie en marketing geïnvesteerd. Dat zorgde ervoor dat er geen winst werd gemaakt. Momenteel wordt het kostenpeil genormaliseerd met als doel uit de rode cijfers te blijven.

De vooruitgang in efficiëntie in marketing- en logistieke kosten draagt ertoe bij dat we dit jaar winstcijfers voor belasting kunnen schrijven”, aldus de directie.

Bron: Emerce

Deel dit bericht:


Comments

15 reacties op 108 miljoen euro kwartaalomzet voor online dierenwinkel Zooplus

  1. Freek Hilgerdenaar says:

    Dat Zooplus(t) is mede te danken aan de arrogantie van de voeder fabrikanten zoals Royal Canin, Eukenuba , Purina etc . Zoiets van ons kan niets gebeuren ! de dierenspeciaalzaak kan niet zonder ons , nou volgens mij wel zeker er zijn meer als voldoende kleinere fabrikanten zoals Profine , Planet Pet of Jarco etc met een uitstekend product en een uitstekende marge, sterke rayon ondersteuning en ook nog een zeer aantrekkelijke consumenten prijs. Wat wil je nog meer? o ja ook nog rayon bescherming en ZOO dat is nu echt PlUS .

  2. En wij maar ploeteren om wat marge te maken om te kunnen blijven bestaan. De geadviseerde verkoopprijzen zijn niet meer te handhaven bij deze bekende merken. De consument denkt dat wij onze zakken staan te vullen, dat wij slapende rijk worden. Het verschil tussen Zooplus en de geadviseerde verkoopprijzen is veel te groot. Wat het probleem is, is dat deze grote spelers het gevoel op de winkelvloer helemaal kwijt zijn. Dat wij ons dag in dag uit moeten verantwoorden ten opzichte van de consument waarom wij zoveel duurder zijn, dat zien ze niet. Deze kantoormensen komen nooit op de winkelvloer.
    Dat Zooplus niets verdient gelooft de consument toch niet, en boeit hen niet. Gelijk hebben ze. Gelukkig zijn er nog merken die het voor ons opnemen, waar we nog wat op kunnen verdienen, die het snappen hoe het werkt. Deze spelers komen nog op de winkelvloer, die weten hoe het werkt. (Kleine firma’s, korte schakels).

  3. hans senft says:

    beste Hans , ik heb geen idee wie jij met WIJ bedoeld , want ik voel me absoluut niet aangesproken. Volgens mij moet jij jezelf en je beroep wat serieuzer nemen. Ik ben ZELFSTANDIG ONDERNEMER !! Dat betekent dat ik zelf uit maak wat er op de plank komt , en ja daar moet ik dus wel wat voor ondernemen.De grote spelers zijn het gevoel op de winkelvloer niet kwijt , je bent ZELF het gevoel op je EIGEN winkelvloer kwijt ! Ik MOET me aan niemand verantwoorden , ik verkoop in mijn winkel de merken waar ik achter sta , en dat gaat al jaren goed……….als je het gevoel weer terug wil krijgen moet je eens kijken op dierenwinkelstarten.nl , daar kun je ook geholpen worden om een doorstart te maken en een weer wat frissere blik te krijgen op je eigen toko , in plaats van te verzanden in getreur !

  4. hans senft says:

    Beste Freek HIlgerdenaar ,

    Zooplus plust niet dankzij de arrogantie van de grote merken , die doen gewoon wat ze moeten doen ! VERKOPEN ! Zooplus plust omdat er een boel branche genoten de grote merken nog steeds op hun plank hebben staan om de klant die een keer mis grijpt bij Zooplus te bedienen ( PFFFF ). Ik wil geen tweede keus zijn ! mensen die misgrijpen krijgen bij ons een gedegen advies ( ik leg niet uit waarom wij de grote merken NIET hebben staan , ik leg uit waarom wij de merken die wij verkopen hebben staan ! ) en gaan vervolgens in 9 van de 10 gevallen gewoon met een heel goed voer naar huis , wat ze vervolgens bij ons weer komen halen. Want we weten allemaal dat er voeders op de markt zijn die kwalitatief makkelijk de strijd aan kunnen gaan met de grote merken , maar die in prijs ( gewoon de normale verkoopprijs , zodat we dus ook wat verdienen ) veel lager liggen dan de laagste aanbiedingsprijzen op het internet.

    Veel consumenten vinden het normaal dat het internet hun bron van informatie is ……….het woord internet vervangen wij in de winkel door : iemand die ik niet ken en nog nooit gesproken heb !
    Ik kan je vertellen ( en iedereen is welkom om een dagje te komen kijken en luisteren hoor ) dat de gesprekken zeer constructief zijn in onze winkels én hilarisch ( de vertegenwoordigers die bij ons over de vloer komen weten waar ik het over heb ) ……….

    dus het nieuwe motto is : LULLEN VOOR SPULLEN !!!!

  5. Michel van Roijen says:

    Ik ben het met Dhr Senft eens. Jaren lang hebben wij de blaren op ons tong gekletst voor de grote merken. Ik ben zelf ondernemer en niet aangesloten bij een organisatie, waar ik vroeger wel lid van ben geweest. ( was ook een hoop blabla en dat leverde ook niets op). De consument kijkt maar naar 2 dingen wie is het goedkoopste en hoef ik de minste arbeid voor te verrichten om het artikel thuis te krijgen. Advies vragen we wel in de winkel. Alle fabrikanten zijn bang om geld te verliezen aan hun collega. Ze geloven niet in hun eigen kracht. Resultaat meer verkooppunten , meer spreiding op de arbeidsmarkt met meer prijsstunters. !! Zooplus plust omdat zij de goederen krijgen van de fabrikanten!
    Ondanks dat ze verlies draaien geef ik Dhr Senft gelijk , dat gelooft de klant nooit. Als Farikanten zich geconcentreerd hadden op de dierenbranche winkelier, dan was daar geen omzet verlies geweest, de marge overeind gebleven. Nu zal de winkelier sneller geneigd zijn over te stappen naar die firma’s die wel marge geven en wel de winkel trouw blijven en hun ziel niet verkopen aan zooplus. Want Freek Hilgerdenaar, zeg nu zelf je moet iets verkopen om je geld te verdienen,we kunnen niet leven van gratis advies. Branchevervaging en internet zijn niet altijd de probleemoplossers. Advies geven is niet erg, maar er moet wel een verkoop tegenover staan.

  6. Peter Vermeulen says:

    Toch wel apart dat dhr. Senft wel Royal Canin in zijn winkel heeft staan. Uw stukje tekst alhier suggereert iets heel anders.

  7. hans senft ( de dierenwinkel van Zandvoort ) says:

    Beste Peter , heel apart dat jij schijnt te weten wat er bij mij in de winkel staat. Los daarvan is er een wezenlijk verschil tussen producten in mijn winkel hebben en producten verkopen .

    De royal Canin waar Zooplus mee stunt heb ik dus NIET in mijn winkel staan ( en ook geen Eukanuba ,Proplan , Hill’s )

  8. hans senft says:

    enne Peter Vermeulen , n.a.v. je vorige reacties op mijn reacties ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar jouw winkel en website. Misschien dat je bij een volgende reactie even kunt vermelden waar je winkel(s) zit(ten)……..

    Je schijnt het zelf nogal voor elkaar te hebben , dus zeer waarschijnlijk kan ik daar wat van leren

  9. Freek Hilgerdenaar says:

    Beste Ondernemers ,

    Goed dat er nu toch discussie ontstaat op DSZ. actueel dat is positief, jammer dat er zo slecht wordt gelezen! Maar dat zal de emotie wel zijn. Echter veel van de ondernemers in onze branche liggen of komen aan het infuus door de praktijken van een aantal grotere leveranciers en natuurlijk ook hun eigen ondernemerschap. Uiteindelijk is er geen weg meer terug. Ondernemers kies nu voor hen die ook voor u kiest , maar realiseer altijd wel dat het een moment opname is.
    Als we nu de komende maanden proberen het niveau in de discussie omhoog te krijgen ben ik er van overtuigd dat het een belangrijke bijdrage zal leveren aan de herontwikkeling van deze branche en praten of discussiëren wij over twee jaar niet meer over Bol.com , via Dierenwinkel.nl(dank je mijnheer Smolke) of Zooplus.

  10. Dierenspeciaalzaak Smolenaers says:

    Ik ben er voor om terug te gaan naar de verplichte vaste verkoopprijs. Dat moet dan ook gelden voor webwinkels in Nederland. Dan heeft iedereen de zelfde kansen.

  11. harrie scheen says:

    mijne heren de discussie over wat je verkoopt of niet verkoopt dat beslist ieder voor zich.
    de grote vraag is waar komt het voer van zoo plus vandaan( uit nederland of land met laag btw tarief)
    dit kan een groot prijs verschil maken, want zij verkopen in ongeveer 20 landen. kunnen schuiven met
    goederen waardoor zij nooit de hoofdprijs betalen zoals wij.
    daarom zeg ik dat de prijs van grootverpakkingen niet ver van hun prijs moet liggen, of volharden in adviesprijs, met vriendelijkheid en service.
    kleinere verpakkingen blijven in de winkels, minder interessant voor zoo plus.
    want elke klant die weggaat bij je kost meer, zoals ontwormen en vlooien/ teken middelen.

  12. M.Jarin says:

    Oad reizen failliet verklaard. Wanneer Oad zich op tijd aangepast had aan de huidige en komende ontwikkelingen (internet), had het bedrijf meer overlevingskans gehad.

    Stelling 1:
    Door de ontwikkelingen op internet, zal een dsz in de nabije toekomst een zeldzaamheid gaan worden.
    Waar of niet waar?

    Stelling 2:
    De informatie die wordt gegeven in de dsz, kan men eveneens verkrijgen op internet of via de fabrikant zelf. Waar of niet waar?

    Stelling 3:
    Alle artikelen verkrijgbaar in de dsz zijn verkrijgbaar via internet en het aanbod is daar tevens groter.
    Waar of niet waar?

    Stelling 4:
    Het assortiment in de dsz is weinig wisselend en niet aantrekkelijk om vaker dan voor de noodzakelijke artikelen de dsz te bezoeken.
    Waar of niet waar?

    Stelling 5:
    Artikelen bestellen via internet is prijstechnisch vaak interessanter
    Waar of niet waar?

    Stelling 6:
    Artikelen besteld via internet zijn net zo goed als artikelen van de dsz.
    Waar of niet waar?

    Stelling 7:
    De consument betaald graag voor persoonlijke verkoop.
    Waar of niet waar?

    Terug naar stelling 1.
    – Hoe denkt u nu over uw gegeven antwoordt?

    – Moet de dsz branche drastische maatregelen nemen om te voorkomen dat het de richting opgaat van Oad?

  13. Andy's dierensuper Sluiskil ( Jan Dane ) says:

    Alles lezende hier , zie ik het verhaal van Freek toch overal terugkomen , enkel de uitleg is soms iets anders. De “groten” dachten wij krijgen er een verkoopkanaal bij , enkel dit heeft niet geleid tot extra omzet , dus als via internet meer verkocht wordt , wordt het elders meer dan dat ingeleverd.
    De “nieuwe”fabrikanten die momenteel opkomen zetten en wel via de DSZ verkopen , moeten hun verkoopkanalen goed bewaken en zorgen dat ze niet dezelfde weg opgaan , als dat de grote fabrikanten hebben gedaan , zoals Freek zegt , zijn er zeer mooie producten voorhanden , met mooie marge.
    O ja en bij ons vindt je dus de grote merken al jaren niet meer en wij groeien.
    Als ZOO in NL verkoopt , moet men aldaar het hoog BTW tarief hanteren , dat kan niet anders.

  14. Beste ondernemers,

    Het is tijd om uw dierenspeciaalzaak te profileren als een dierenSPECIAALzaak.

    Bij een dierenSPECIAALzaak kun je niet alleen terecht voor deskundig advies, persoonlijke service, kwaliteit én een ruim assortiment, het is ook leuk om naar een dierenspeciaalzaak te gaan. Dat is de boodschap van de collectieve promotiecampagne ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’.

    Het wordt tijd om ook uw assortiment daar ook op aan te passen. De consument die bij u als SPECIALIST binnen stapt is namelijk inderdaad op zoek naar een deskundig advies, persoonlijke service, kwaliteit én een ruim SPECIAAL assortiment en liefst ook nog tegen een betaalbare prijs. Profileer uw bedrijf als de specialist door te kiezen voor het verkopen van producten welke zijn voorbehouden aan de betere dierenspeciaalzaak.

    En ja u leest het goed, ik praat over het verkopen van producten (of zoals Hans Senft het zo mooi verwoord, lullen voor spullen), in plaats van het “passief” afrekenen van producten waarvan de verkoopprijs wordt gedicteerd door het internet. Het mooie is dat uw moeite hiervoor beloond wordt door tevreden terugkerende consumenten die met plezier bij u kopen omdat diezelfde producten niet of nauwelijks op internet worden aangeboden. Het resultaat is dat u in staat bent om de consument weer aan uw bedrijf te binden en uw rol als specialist verder uit te bouwen.

    Het is triest om te lezen dat er ondernemers zijn die genoegen nemen met de kleine marge op de grootverpakkingen en hun hoop dan maar vestigen op de klein-verpakkingen die voor de internet bedrijven niet interessant zijn. Waarom zou je genoegen nemen met de kruimels als je ook de koek kan hebben ?

    Als leverancier van diervoeding hebben wij een groot belang bij het voortbestaan van uw bedrijf (de dierenSPECIAALzaak), want wij ontlenen ons bestaansrecht aan de dierenSPECIAALzaak. Dé manier om u te helpen bij het laten voortbestaan van uw bedrijf (waarbij u in staat bent een “verkoopbaar” bedrijf op te bouwen, waardoor uw bedrijf hopelijk nóg langer kan voortbestaan) is het maken van keuzes en het bieden van eerlijke (stabiele) marges. Hoe wij dat doen ? Door simpelweg niet aan iedereen te leveren, maar te kiezen voor de betere dierenSPECIAALzaak en daarbij een goede marge te bieden die niet alleen op papier haalbaar is…..

    Hoe mooi het mij ook lijkt om klanten te hebben die uitsluitend onze producten verkopen, realiseer ik me ook dat dit niet echt realistisch is. Kies daarom voor de merken die ook voor u kiezen, want zoals wij zijn er gelukkig ook nog andere leveranciers die bewust kiezen voor de dierenSPECIAALzaak.

    Leveranciers met één gemeenschappelijk belang, het voortbestaan van uw bedrijf !

  15. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Wat John schrijft slaat de spijker op zijn kop. Wij hadden de zelfde problemen met de bekende grote merken. En het roer moest om. Maar als je merken verkoopt die al meer dan 30 jaar op de plank staan is dat een grote stap. Ik heb dan ook een aantal tip voor de overstap.
    Ga niet meteen alles weg doen maar doe dit geleidelijk en bestel gewoon voor de vaste klant die niet wil veranderen.
    Kraak de grote merken niet af maar kom met een gedegen verhaal.
    Werk met monsters ( maak ze e.v.t zelf) en folders.
    Plak ook monsters op zakken van andere merken ( ook als signaal naar de vertegenwoordiger) En bij kattenvoer monsters op de kattenbakvulling.
    Uiteraard geen acties inkopen op de grote merken en geen premiums weggeven.
    Maak schapstroken met de tekst “dit is de voordelige vervanger van ……”
    Vraag ook aan elke klant of hij tevreden is met het grote merk als hij het komt afrekenen aan de kassa en maak duidelijk dat er een voordeliger beter alternatief is. ( monster mee)
    Ik heb nu 4 alternatieve merken ( Profine. First Class. Autarky. Healthy Dog) met ieder hun specifieke kenmerken. Ik kan dus de behoefte aardig afdekken en het gevolg was dat ik volgens de cijfers van september € 200,00 minder had omgezet maar voor € 2500,00 minder had ingekocht.
    Kijk dat krijg je niet met acties 15kg + 3kg gratis of tweede verpakking gratis. Je snapt de arogantie van grote bedrijven niet om zo je afnemers te negeren want iedereen hoor je mopperen over deze acties.
    Ook hoef je niet extra veel ruimte te reserveren omdat je voor elk specifiek ras een ander voer moet hebben. Geen fokkers meer die het zelfde voer in een voordeligere verpakking aan jouw klanten verkopen.
    Mij scheelt het een hoop ergernis en voer verkopen is weer een leuk spel geworden.
    Allemaal veel succes gewenst

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten