Minder reclamefolders door gerichte marketing

6 juli 2011 - 09:07 - 3 reacties

Minder reclamefolders door gerichte marketing

Er vielen afgelopen jaar minder reclamefolders op de Nederlandse deurmat. Het aantal nam af van 11,9 miljard stuks in 2009 tot 11,7 miljard in 2010. Dat is een afname van 1,7 procent, berekende de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

De afname heeft te maken met het feit dat bedrijven hun folders tegenwoordig veel gerichter versturen, stelt DDMA. Het volume neemt daardoor af, wel verschijnen er volgens de organisatie meer verschillende titels.

Dit meldt retailnews.nl op basis van berichten van RTL Z
Deel dit bericht:


Comments

3 reacties op Minder reclamefolders door gerichte marketing

  1. wij verspreiden zelf ook minder folders,omdat al een aantal jaren de verspreiding bijzonder slecht gaat.
    dit brengt hoge kosten met zich mee en veel klanten hebben de folder niet ontvangen,resultaat is tegenvallende opbrengsten van de folders.
    het veranderen van verspreider levert ook weinig verbetering op omdat de meeste verspreiders samenwerken binnen verspreiders als de alfa groep.

  2. Marlies van Bakel says:

    Volgens mij zijn die papieren folders helemaal een beetje geweest als je het afzet tegen de tijd waarin we leven. Echt duurzaam kun je het niet noemen. Volgens mij kunnen we net zo goed (misschien wel beter) online balderen op sites zoals http://www.foldersenkranten.nl Daarnaast is dat recycling ook niet altijd even goed. Vaak worden hier bleekmiddelen voor gebruikt die ook ons milieu erg belasten. En dan nog maar te zwijgen over de uitstoot als gevolg van de productieprocessen….

  3. Willem says:

    Wij hebben jaren gefolderd en in het begin was het gewoon goed. Je kreeg klanten binnen die je anders nooit zag en er werd ook meer meegenomen als alleen de aanbiedingen. Maar later liep dat helemaal terug. Oorzaak : iedereen ging folderen ?, teruggang van de economie? artikelen die niet echt geschikt waren om mee te adverteren, geef maar een reden. Wat wel doorging waren de kosten van folders en bezorging. Tegenwoordig adverteer ik in een goed gelezen huis aan huis krant. Of en toe doe ik er een actie d.m.v een knipbon in en dan kan je meteen de respons goed meten. Ik adverteer meteen in een groter gebied en het kost slechts een fractie van de folders. Voorwaarde is wel dat je echte actie’s hebt.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten