Minder exposanten voor vakbeurs Dibevo

9 september 2011 - 14:09 - 36 reacties

Minder exposanten voor vakbeurs Dibevo

Het aantal verkochte vierkante meters beursvloer voor de vakbeurs Dibevo 2011 loopt licht achter in gelijking met 2010. Dit meldt het Dibevo vakblad.

Angelique van Tilburg, Dibevosecretaris meldt in het vakblad dat een aantal exposanten de beurs een jaartje overslaat en dat andere exposanten besloten hebben om alleen hun noviteiten te laten zien i.p.v. de gehele colletie.

De Dibevovakbeurs is de vakbeurs van de Nederlandse huidierenbranche en wordt dit jaar gehouden op 9, 10 en 11 oktober in Gorinchem.

Bron: Dibevo vakblad (www.dibevo.nl)

Deel dit bericht:


Comments

36 reacties op Minder exposanten voor vakbeurs Dibevo

  1. Dat die leveranciers die club (dibevo) nog steeds blijven steunen is mij een raadsel. Die zogenaamde club(dibevo) waar het meeste geld van de leveranciers vandaan komt, die voor de belangen op moet komen voor winkeliers, zijn mede de oorzaak dat er een wild groei is onstaan van verkooppunten . Ik stel dat het en een aantal leveranciers en het Dibevo door het verdeel en heers spel de belangen van de winkeliers op een vreselijke manier schaden. Maar er is er een lichtpuntje dat er minder leveranciers mee doen met de Dibevo beurs. Ik stel voor dat alle winkeliers niet naar de Dibevo beurs gaan, maar ja het zal wel een roep in de branding zijn want winkeliers zijn in het algemeen geen ondernemers maar meer trend volgers. (Graag alleen reactie die onderbouwd is.)

  2. ik ga gewoon lekker naar Italie
    er naar toe vliegen kost minder als een entree bewijs voor de dibevobeurs

  3. In reactie op het commentaar van Wim: Graag zou ik dan ook uw onderbouwing willen lezen!

  4. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Wim , ik blijf heerlijk in Zeeuws Vlaanderen.
    Herrinner je nog de reactie van een oud medewerker van Dibevo ? sprak over azijnpisser en enkel negatieve benaderingen , ofwel geen heldere kijk op de zaken zo staat omschreven.
    Nou als je zo iemand moet gaan vertellen wat wij nodig hebben in onze branche , hier gaat niets helpen , want de verblindheid heeft toegeslagen , bedrijfsblindheid noem ik dit gemakshalve.
    Vraag hierboven kan zeer duidelijk beantwoord worden , kom met echte plannen om de dierenspeciaalzaak te helpen , en de belangen van deze te vertegenwoordigen .
    Met goede plannen bedoel ik de wildgroei in te dammen , ook b.v. vander Meer die als groothandel inkoopt en ook vervolgens via websites uitlevert , is die ook lid van Dibevo ? Klopt dit met de regels van Dibevo , als dit klopt met de regels , tjsa Dibevo kun je beter maar zwijgen , is vander Meer een te grote om aan te pakken , of is zijn organisatie onaantastbaar en dragen die veel bij ?
    Ik stop weer maar even , want anders krijg ik maagzuur.

  5. Kees Schelfhorst says:

    Wim, je bent zeker geen lid van Dibevo? Volgens mij zijn leveranciers en winkeliers gebaat bij een sterke vakorganisatie en dat mag dan best 350 euro per jaar kosten! Niet één vakorganisatie kan het gemeentelijk beleid inzake detailhandel beïnvloeden maar men kan wel helpen als er tegengas gegeven moet worden. U moet echt voor die “wildgroei” bij de overheid zijn! Ik ben nu 40 jaar lid van Dibevo en heb nog nooit ervaren dat de (mijn) belangen door Dibevo geschaadt zijn geweest. Ik verkoop b.v. nog steeds vlo- en wormmiddelen en zonder Dibevo was dit toch allang van het schap verdwenen. Ook ik ben er nu wel achter dat het niet het beste jaar wordt maar met dit soort negativisme zal het niet veel beter worden.
    Toch hele goede zaken gewenst!

  6. Who Wim dat is wel erg kort door de bocht. Je kan de Dibevo niet overal de schuld van geven. Het heeft ook te maken met het niet meer verplicht stellen van een diploma detailhandel. Ook is de economie op dit moment zo dat mensen er wat bij gaan doen om dat je niet meer van 1 loontje een huishouden kan draaien. Wat ik zelf storend vind is dat fokkers onder onze inkoopsprijs kunnen inkopen (Royal Canin) en dit doorverkopen. Verder zal het wel zo zijn dat de kosten om op deze beurs te staan een aantal kleinere bedrijven doet afschrikken. Ik ga zelf wel naar de beurs om te zien of er nog wat nieuws is en voor wat inkoop korting om de intree te compenseren. Het is niet alleen een plaats om nieuwigheden te zien en kennis te maken met de mensen achter een bedrijf maar ook om collega’s te ontmoeten (kunnen we gezellig samen mopperen). En voor wie het te duur vind , gewoon flink eten en drinken dan haal je het er wel uit.
    Weest gegroet en beurs ze

  7. diederik devlieghere says:

    In België gaat het met Anido , de beurs voor de petcare markt , voor de wind. Er zijn nu reeds meer exposanten ingeschreven, en dit voor een grotere totale oppervlakte , terwijl de beurs pas plaatsheeft in februari ‘2012.
    Rond Anido heerst een sfeer van positivisme , alle Nederlanders welkom in België !!!

  8. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Ik bezoek Anido regelmatig , goede beurs en vele mogelijkheden , wordt echt tijd aan besteed
    Jammer dat het parkeren beetje minder is , zoeken achter kaartjes automaat , want die moet je wel vinden , anders kom je er niet af , als dat beter wordt geregeld , heb je alles goed voor elkaar.

  9. In mijn ogen hoort een VAKorganisatie op te komen voor zijn VAKbroeders (en uiteraard ook zusters, om te voorkomen dat iemand zich gediscrimineerd voelt). Zolang de exposanten op de VAKbeurs lak hebben aan de deskundigheid van de speciaalzaken en hun artikelen bij de Albert Heijn en andere supermarkten liggen, tegen een prijsstelling waarvoor de meeste van ons niet eens kunnen inkopen, slaat de term VAKbeurs eigenlijk nergens meer op.
    Ja dan geef ik nog wat meer de voorkeur aan de Anido of volgend jaar weer de Interzoo.

  10. henk v b
    Wat een meningen allemaal, allemaal wel waar, toch zit in alle opmekringen wel wat waarheid,
    Dibevo, doet zeker veel goeds, de beurs..ik zie het als netwerken en mijn medewerkers een leuk dagje uit, praten over ons vakgebied. Wat ik nog wel benadrukken is inderdaad dat we als ondernemers eens moeten gaan nadenken over de manier hoe leveraniers hun prijs stelling doen naar fokkers, hondenscholen, trimmers en web shops…..dat is een ontwikkeling die slopend is voor onze branche !
    En die discussie zou ik wel eens willen aangaan met leveranciers-dibevo en ondernemers(geen winkeliers).
    Samengevat, de Dibevo beurs…..wel heen gaan -netwerken -samen denken, als we thuis blijven weet je zeker dat je niemand spreekt ! Laten we positief blijven, dat is altijd beter. (de zondag had trouwens van mij niet gehoeven, is een rustdag voor mij)

    groeten Henk

  11. Beste dames en heren,

    Al jullie nou zoveel te klagen en te zeuren hebben, zoals wim? wees dan ook zo flink om je volledige naam te noemen.
    Nu hebben jullie allemaal een grote mond maar wel annoniem.
    Dus kom op lekker blijven gallen maar wel met naam en toenaam.

  12. helemaal eens met de reactie van Henk,alleen is voor ons de zondag een must andere dagen staan we in onze winkel.
    mischien een goed voorbeeld van een leverancier is profine ze geven een goede marge en rayonbescherming.
    of ze hun producten echt bij vander meer weg kunnen houden ligt toch wel aan onze collega winkeliers die diverse producten doorleveren aan vd meer.

  13. Ik ben het helemaal eens met Henk. Het verschil zit in winkeliers en ondernemers.

    Persoonlijk vind ik winkeliers een grotere bedreiging voor mijn omzet als webshops ed. Zij zijn degene die mijn zelfde soort klanten bedienen. Als je kijkt op bv Jumbopet naar de beschrijvingen, dan moet ik helaas bekennen dat daar meer informatie staat als de gemiddelde winkelier überhaupt in huis heeft. Als de kennis van de gemiddelde DSZ maatstaf was voor een beslissing van de overheid, dan stonden wij nu zonder Dibevo in een winkel zonder vlooienmiddelen.

    Ondernemers reden zich wel. Die onderscheiden zich op kennis, kunde en een verrassende winkel. Deze mensen gaan nieuwe ideeën oppikken en branchegenoten ontmoeten op de beurs.

  14. Wij heten jullie welkom! JP says:

    Jammer al die negatieve opmerkingen. Er is een meerwaarde op de beurs, uitleggen ga ik dat niet, roept vast weer allerlei onzinnige reacties op. Kom en kijk zelf maar.
    Natuurlijk kan De beurs beter, maar reik dat dan aan bij de organisatie, hebben de leden en DIBEVO meer aan. Niet gaan maar vooral roepen dat het niets voorstelt heeft niemand wat aan, enige wat je bereikt is datje eigen frustratie een boost krijgt….. Zelf medelijden is zeker geen garantie voor de toekomst! Zorg dat je eigen toko in orde is, kijk naar noviteiten en doe er je voordeel mee. 2012 zal mogelijk niet het beste jaar worden maar inspelen op deze bedreiging is een uitdaging die jullie dienen te nemen, nogmaals, kijk rond, is er geen toegevoegde waarde, eten was vast lekker en je kunt jezelf later niet verwijten dat je er niet alles aan hebt gedaan. Nogmaals, namens waarschijnlijk alle standhouders, wees welkom!

  15. Het verschil ! says:

    In reactie op het commentaar van Eric,
    Het verschil zit ‘m inderdaad in winkeliers en ondernemers……

    De winkelier loopt op dit forum te klagen, heeft z’n schappen vol met producten die iedereen verkoopt, heeft gevoelsmatig alleen een lage prijs als wapen in de concurrentiestrijd en klaagt vervolgens continue over het feit dat hij amper het hoofd boven water kan houden. De winkelier heeft op dit forum zijn twijfels over het nut van de VAKbeurs en komt uitsluitend naar de Dibevo VAKbeurs om bij zijn vaste leveranciers te kijken wat de kortingen / kado’s zijn op het assortiment wat hij al jaren voert, doet zich tegoed aan de hapjes en drankjes en gaat tevreden weer naar huis.

    De ondernemer echter heeft de Dibevo VAKbeurs al maanden in zijn agenda staan en zorgt ervoor dat hij er in ieder geval bij is. Hij struint de VAKbeurs af op zoek naar nieuwe innovatieve producten die niet iedereen verkoopt en waarop hij een goede marge kan maken. Hij is op zoek naar nieuwe ideeën, verpakkingen die hem helpen zich te onderscheiden van de massa waardoor hij door zijn klanten wordt gezien als de huisdier SPECIALIST. De ondernemer komt naar de Dibevo VAKbeurs omdat hij weet dat hij daar de unieke kans heeft een groot aanbod nieuwe producten te vinden. Bij zijn vaste leveranciers stopt hij slechts voor een kort praatje, het grootste gedeelte van zijn tijd praat hij met potentiële nieuwe leveranciers die hem onderscheidende producten en een goede marge kunnen bieden. Je hoort de ondernemer dan ook niet klagen over slechte tijden en slechte marges, de ondernemer spreekt over kansen en mogelijkheden en doet goede zaken !

  16. ja beste winkeliers wordt ondernemer en ga zelfs mee naar nurnberg de interzoo daar kun je pas netwerken leuk 4 dagen lang handel drijven en exclusive handel met gouden marge,s die zelfs van de meer niet verkopen .
    je moet er wel wat voor doen jongens !!!!

  17. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Even vraagje aan het verschil , want andere naam zie ik niet
    Bedeol je dan dat er op de beurs nieuwe exclusieve producten enkel voor de dierenspeciaalzaak te zien zijn , of bedoel je dat het weer voor iedereen is ?

  18. Het verschil ! says:

    Andy, ik bedoel nieuwe exclusieve producten voor de ondernemers in onze branche…….
    De naam is John, en ik nodig je van harte uit voor een interessant gesprek tijdens de Dibevo show op stand nr. 99 Zeker weten dat je bezoek van deze VAKbeurs de moeite meer dan waard zal zijn…..

  19. Discussievolger: Jan Puper says:

    Een bericht aan een ieder, zal geen namen noemen, maar enkele onder jullie denken te emotioneel.
    John heeft gelijk, is eerlijk en uitnodigend. Onze stand (Beaphar) is ook aanwezig met noviteiten. ALs je als ondernemer een verschil wilt maken, iets wat wij begrijpen en op inspelen, laat je dan informeren en inspireren op de beurs!!! Het blijft tenslotte een kwestie van een win win situatie. Wat is er op tegen? Ik begrijp frustraties van  mensen maar we (leveranciers en ondernemers) moeten aan de bak de komende tijd, de omzet zal zeker niet vanzelf op ons afkomen. Wat is er dan beter dan een vakbeurs te bezoeken en kijken waar je jezelf als bedrijf mee kunt verbeteren.  De beurs kan beter, het zou mooi zijn als er een vijftal goede ondernemers zouden worden gevraagd om een presentatiete geven, laat een winkel zien. Andere collega’s kunnen daarmee inspiratie op doen, momenteel gaat het nog te veel om middelen maar ik ben ervan overtuigd dat DIBEVO dit soort zaken zal meenemen voor de toekomst.
    Als je de kritieken hier leest haal je inderdaad eruit waar de echte ondernemergeest zit. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat deze spirit bij een ieder aanwezig is, anders start je tenslotte geen onderneming. Mensen die twijfelen, iets wat begrijpelijk is in deze toch niet eenvoudige tijd, doen alleen maar er hun voordeel mee om naar een beurs te gaan, ga in gesprek met je leverancier, niet alleen over een beursaanbieding maar wat kansen zijn om je winkel/filiaal te verbeteren. Mensen, Jullie werken hard, 6 dagen per week maar de beurs kan echt een toegevoegde waarde hebben,
    Groet Jan, wees welkom!

  20. Het verschil tussen ondernemers en winkeliers?
    Een winkelier ziet bedreigingen van identieke winkels in zijn of haar omgeving en voelt zich altijd opgejaagt door prijzen die anderen voeren, kijkt veel naar anderen wat hij of zij zelf niet durft of kan bereiken (jaloezie). Geeft uit frustratie commentaar op ondernemers die hij of zij zelf niet is. Ik hoop dat u zichzelf hierin niet herkent.
    Een ondernemer profileert zich, kent zijn klanten (hun huisdieren) en rayon van haver tot gort, ziet kansen en uitdagingen, laat zich inspireren en motiveren door zijn (zakelijke) contacten en maakt hier reeele afspraken mee, en zet altijd zijn deur op een kier voor elke leverancier al was het maar voor informatie, visie en nieuwe (verkoop)kansen. Alle ondernemers verenig u !! Tot op de DIBEVO-beurs !!!!

  21. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Waarom is een winkelier geen ondernemer? Als een winkelir moppert op ongelijkheden , nou so what , inspireren en motiveren door zakelijke contacten ? Wat moet ik me daarbij voorstellen ?
    R heb jij een winkel of vertegenwoordig je een voederfabrikant ?

  22. ik bedank iedereen voor de reactie’s nu nog een nieuwe branchorganisatie gr van wim van eerte reactie ik heb genoten

  23. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Als het een organisatie is die niks kost , mag jij voorzitter worden Wim , goed idee he.

  24. Ik sluit me volledig aan bij het verhaal van R. Beter kun je het verschil niet definieren.
    En meteen weer die reactie of R soms een een voederfabrikant is. Dan heb je het echt niet begrepen en ga je het ook nooit meer begrijpen.
    De markt is de afgelopen jaren enorm veranderd en daar moet je mee leren omgaan. Als je dat niet doet en alleen maar afgeeft op alle goedbedoelde adviezen en de ontwikkelingen in de markt ga je het gewoon niet redden.
    On topic: de beurs heeft dus wel degelijk nut. Veel van al die enge griezels van leveranciers hebben toegevoegde waarde en kunnen je helpen de DSZ-branche sterker te maken.
    (en nee, ik ben geen leverancier).

  25. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    oke Peter , waarom is een winkelier geen ondernemer dan ? dat begrijp ik totaal niet.
    En Peter , waarom moet ik naar Dibevo beurs om kansen te zien , voor mij is het zo wie zo altijd te ver weg en daarom ga ik regelmatig naar Anido beurs , hoewel ik daar ook veel van hetzelfde zie.
    Dus ik kijk achter mijn eigen kansen , en we groeien daardoor fors nu.
    Dus waarom zal ik het niet redden ? Dat bedoel ik n.l. en ons assortiment is aangepast zoals ik het wil , en nee ik ga niets inkopen wat ik duurder in moet kopen dan dat het in de supurmarkt wordt verkocht.

  26. @ Andy’s: het is zoals R het zegt: Een Ondernemer ziet kansen, een Winkelier bedreigingen. Een Ondernemer ziet uiteraard ook de bedreigingen, maar weet dat om te buigen naar kansen.
    Natuurlijk is een winkelier op veel fronten ook een ondernemer. Op een aantal punten zie je echter grote verschillen en bovenstaande is daar een van.

    Om je eigen woorden aan te halen: “Het assortiment is aangepast zoals IK het wil”.
    Het is natuurlijk enorm belangrijk om een eigen strategie te hanteren, en vanuit dat punt kan ik me dit citaat best voorstellen.
    Maar als jouw strategie helder is, zijn o.a. leveranciers (maar ook een serviceorganisatie waar je je bij aan kunt sluiten) ideale hulpmiddelen om die strategie verder te vertalen naar een juist assortiment, presentatie enz. Zij hebben immers veel meer tools de markt inzichtelijk te maken dan dat een zelfstandig ondernemer dat kan.

    Als je strategie is je met name te richten op kwalitatief hoogwaardige producten is dat een goede strategie. Je zult dan wel een verdomd goed verhaal moeten hebben richting de consument, die ook getriggerd wordt door goedkopere alternatieven in de markt.
    Je richten op 1 doelgroep is echter wel altijd een risico, omdat je geen alternatieven hebt (en ook niet zomaar even kunt creeren, dat accepteert een klant niet) als het economisch tegenzit.

    Als jij het voor elkaar krijgt om in deze tijden met jouw beleid toch te plussen, doe je het goed. Neemt niet weg dat het misschien nog veel beter kan door toch meer in contact te treden met mensen die alle energie steken in het verkennen van de markt!

  27. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Peter , jij hebt het correct weergegeven hoe ik handel , hoewel meer middensegment en dan uitgebreid , prins en smolke voornamelijk. plus 21% dit kwartaal.
    Nu even wat anders , heb vanmiddag aangifte gedaan tegen de gemeentegids in maassluis , ben zelfs gebeld door de politie dit zeker te komen doen want recherche gaat ermee aan de slag.
    Tevens zijn er kamervragen gesteld omtrent deze oplichtingspraktijken , nadat ik 2 mooie ( u kent ze wel )brieven had overhandigd aan enkele leden van de 2 de kamer , waarvan ik er 1 erg goed ken , kan soms helpen , nadat ik vandaag een herrinering kreeg paste ik niet meer in mijn vel , heb 2 de kamer gebeld en gevraagd hoe het ervoor staat en jawel , er zijn kamervragen over gesteld en zoals ik begreep wordt alles onder de loep genomen om met wetgeving te kunnen komen , ik hou u op de hoogte.
    Vervolgens alles in de strijd geworpen om tot een aangifte te geraken en jawel , ik werd zelfs gebeld dit zeker te komen doen , dus zo is dit gebeurd , mooi proces verbaal meegekregen en nu aan de slag ermee. In dez strijd voel ik mijn zeer gesteund door Dobey , die helpen waar het kan , dus we gaan zien hoe het afloopt.
    De aangifte luidt , POGING TOT OPLICHTERIJ !

  28. zeg Andy diersuper ik heb eens op je webstie gekeken en zag wat foto’s van je schuurverkoop punt. Ik vindt dat het geen dierenspeciaalzaak uitstraling heeft (mischien wel de bedoeling). Als ik een dobey winkelier zou zijn geweest dan had ik zeker bezwaar hebben gemaakt bij die zelfde club, die er voor zorgt dat de dobey winkeliers worden beconcureert door hun eigen organisatie lijkt petsplace wel. Dit soort winkels moeten eigelijk niet kunnen in onze branch.

  29. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Och ja , niet alle reacties zijn positief , gelukkig velen wel , maar voor de rest alles goed?

  30. Beste Karel
    De dierensupers van Dobey (Andy) zijn er al heel lang en leven langs de Dobey heen. Zij zijn ook geen echte concurenten omdat zij niet in het zelfde gebied zitten. Ook zijn de Andy’s niet aan inkoop verplichtingen gebonden zoals de Dobey. Zie het maar als soft franchise. De Andy heeft meer een fouragehandel uitstraling. Dit soort winkels zijn er al langer als dierenspeciaalzaken en zeker op het platteland. Zij hebben ook een totaal ander publiek. Dit publiek zou een dierenspeciaalzaak helemaal niet willen hebben. Alles moet altijd veel goedkoper en groter verpakt. Dit publiek bevat mensen die tellen hoeveel erwten er in een hand duivenvoer zitten en vinden het verschrikkelijk dat kunstmest niet meer per 50kg word verpakt. Ook zal Andy’s Sluiskil veel meer last hebben van concurentie vanuit België waar de marges veel lager liggen. In heel Zeeland zit geen Dobey meer dus zullen die geen last hebben van Andy’s Sluiskil. Maar waar ging de discussie ook al weer over?

  31. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Willen zit helemaal goed , klopt helemaal , 1 ding wij verkopen wel veel uit het middensegment. En wij hebben ongeveer 30 % belgse klanten vanwege ons assortiment. Voor de rest heeft Willem het goed.

  32. Sorry heren, maar ik lees nu deze discussie en is het niet verstandiger om je tijd in je onderneming te steken ipv steeds ouwe koeien uit de sloot te halen? Bij ieder bericht over Dibevo komt nl. steeds dezelfde discussie boven.
    En btw Willem, er zit wel degelijk een Dobey-vestiging in Zeeland en wel in Zeeuws-Vlaanderen: Breskens!

  33. richard theijssen says:

    Geachte heren/dames,

    Wat jullie hier allemaal doen is veel kritiek spuien, maar ik lees bij bijna niemand ook een constructive bijdrage(opbouwend). Zijn jullie zelf wel zo kritsich op jullie eigen winkel en komen jullie daarin wel met oplossingen?

    Aan klagers hebben we in de branche niet zo heel veel die zijn er meer dan genoeg…. Dus breng eens een toegevoegde waarde.

    m.v.g.
    Richard Theijssen

  34. dsz zevenaar says:

    Gaat al lang niet meer over het onderwerp, maar oke. Heb zelf niet zoveel tijd om te reageren op deze reactie’s, maar iemand vraagt om iets consructiefs.

    Zomaar even een idee wat misschien wel iets kan zijn maar misschien ook niet.
    Stel: Je maakt een betaalbare cooperatieve organisatie beheerd door de winkeliers.
    Je waarborgt daar een aantal zekerheden in. (dus geen inkooporganisatie)
    bijv: Verzekeringtechnisch een aantal zaken bijv op het gebied van ziekte en vervanging bij ziekte. In de huidige situatie is dit een dure aangelegenheid.
    Stel je maakt een vrijwillige groep ondernemers die andere (oud) (65+) ondernemers uit een andere regio vervangen tijdens ziekte. Dit tegen onkostenvergoeding, maar niet op winstbasis.
    Deze vervanger is lid van de organisatie en heeft er dus zelf ook baat bij wanneer deze zelf ziek zou worden. Over het algemeen helpen ondernemers elkaar graag.
    Je zou ook een soort steunfonds daar aan vast kunnen koppelen voor dit soort situaties met strenge voorwaarden en regels. Dit is maar een grof uiteen gezet idee wat natuurlijk beter vorm zou kunnen krijgen wanneer ook andere ondernemers hierin mee denken en ideeen aandragen.
    Stel je kan de kosten op bepaalde giebieden hierdoor flink reduceren dan is dat weer goed voor onze marge en inkomen. Ook alleen dan heeft het een kans van slagen.

    Hopende iets constructiefs te hebben toegevoegd haha.

  35. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Correct Bianca er zit een dobey in Breskens en hiervan ben ik op de hoogte gesteld dat deze winkel daar ging komen , prima dus
    Onderste voorstel van Zevenaar lijkt mij niet slecht , zal wel uitgewerkt dienen te worden , maar opzet klinkt goed.

  36. Ik vind het altijd heel leuk om naar de dibevobeurs te gaan ( ook al ben ik bewust geen lid ). Ik doe daar altijd leuke ideeën op en ontmoet mijn collega’s. In mijn winkel verkoop ik geen marktleiders diervoeding , want die vind ik geen toegevoegde waarde hebben , ik heb gekozen voor merken die mij een goeie marge bieden en rayon bescherming ( die zijn er echt ! ), zodat ik een klantenkring heb opgebouwd waar ik op kan rekenen. Er wordt erg veel gemopperd binnen de branche , maar relatief weinig ondernomen. Net als ik zullen velen van u zich verbazen over de prijzen van dierenbenodigdheden bij o.a de Action. Echter aan al die producten hangt een label , ik ben gaan googelen en ben bij de leverancier terecht gekomen waar onze groothandels inkopen ! ik koop die bijartikelen nu dus rechtstreeks bij de importeur , leuke spulletjes voor een klantvriendelijke prijs met voor mij een topmarge ! ………ik ben echter de enige winkelier (ondernemer?) die daar inkoopt , de rest zijn marktkoopmannen en action en euroknallers …… Internetwinkels , bouwmarkten , supermarkten en ketens ………zij vormen geen van allen een bedreiging voor mijn winkel en mijn inkomen , dus collega’s ……..vergelijk jezelf niet met je collega’s of met een supermarkt , maar vergelijk jezelf met een toprestaurant …….met een eigen kaart !!

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten