Strategisch partnerschap Royal Canin en Groenhorst Barneveld

22 december 2011 - 06:12 - 44 reacties

Strategisch partnerschap Royal Canin en Groenhorst Barneveld

Royal Canin Nederland en Groenhorst Barneveld (samen met Cursuscentrum Dierverzorging Barneveld) maken vandaag bekend een meerjarige strategische samenwerking aan te zijn gegaan. Het diervoedingsmerk bereikt hiermee een belangrijke kennis- en opleidingenmarkt en voor Groenhorst Barneveld betekent het een uitbreiding van activiteiten als kenniscentrum op het gebied van dierverzorging.

“Ik ben heel blij met de samenwerking met een sterke partij als Groenhorst Barneveld” zegt Dennis Cordes, directeur van Royal Canin Nederland over de overeenkomst. “Kennis delen betekent immers dat beide organisaties elkaar versterken, vanuit de natuurlijke symbiose van scholing en bedrijfsleven. Royal Canin kan hiermee zijn expertise delen, Groenhorst Barneveld kan hiermee nieuwe kennis toevoegen en de cursist ontvangt up-to-date lesstof, gebaseerd op de nieuwste innovaties. Barneveld is voor ons natuurlijk een prachtige ‘endorser’.”

Gertwim de Haas, directeur Groenhorst Barneveld geeft aan dat hun bedrijf steeds meer zoekt naar nieuwe mogelijkheden om met het bedrijfsleven succesvol samen te werken. “Royal Canin is als diervoedingsfabrikant voor hond en kat toonaangevend en daarom ook een vanzelfsprekende partner voor ons. Met deze samenwerking maken we vooral gebruik van elkaars kennis en kunde. Door onze kennis en expertise te bundelen met Royal Canin verdiepen we als organisatie onze rol als kenniscentrum op het gebied van dierverzorging”, aldus De Haas.

Deel dit bericht:


Comments

44 reacties op Strategisch partnerschap Royal Canin en Groenhorst Barneveld

  1. Als het op de winkelvloer niet goed gaat met RC dan maar in de kweekvijver zieltjes proberen te winnen?

    Slimme bedrijfsvoering van RC maar dat kan op korte termijn de neerwaartse trend in RC producten in de dierenspeciaalzaken alleen maar verslechteren.

    Prioriteiten stellen! en ik ben van mening dat dit in deze tijd geen prioriteit is……

  2. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    RC toonaangend ? Dat is toch al wel verleden tijd.
    Barneveld is blij , tjsa de enige winnaar in deze.

  3. Ik zie de linker man op de foto denken:……… Doe ik hier wel goed aan??

  4. Dit lijkt een beetje op Independer dat overgenomen word door Achmea. De onafhankelijkheid van de opleiding staat op het spel. Moeten wij de studenten in de toekomst vertellen dat er meer is dan Royal Canin?

  5. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    De studenten weten dat al , RC misschien nog niet.

  6. Met arrogantie win je het niet!………..Maar dat hebben ze nog niet goed door bij Royal Canin Nederland!
    Gelukkig kunnen wij onze klanten hier wel van overtuigen !!!

    Als we nou eens als echte ondernemers, Royal Canin eens gaan boycotten in 2012!
    (Laat je niet langer belazeren…….door dat tuig uit Veghel!!)

  7. Lijkt me een goed plan Sofie, als jullie als ”echte” ondernemers RC gaan boycotten. Dan kan ik er alleen maar meer van verkopen. Zowiezo heel knap dat je je als ”echte” ondernemer laat belazeren. En als je één van je leveranciers als ”tuig uit Veghel” ziet, dan snap ik uberhaupt niet waarom je nog zaken met ze doet. Maar jij als ”echte” ondernemer hebt natuurlijk alternatieven genoeg ( Eukanuba, Hills, Pro Plan etc. ) die wel heel netjes te werk gaan. Maar Sofie en alle anderen hier, als jullie je dagelijks kopje azijn weer op hebben, kijk eens naar je eigen winkel in plaats van op alles en iedereen af te geven. Is het RC niet, dan is het wel Dibevo en morgen zoeken we weer een ander slachtoffer. Maar vooral nooooit de schuld bij jezelf zoeken. Wat dat betreft nog enig respect voor Andy’s Sluiskill. Die verkoopt een merk als RC gewoon niet meer. Wel kinderachtig om dan nog steeds zo na te gaan lopen trappen, maar goed.

  8. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Marcel , ik ken Sofie niet , dit voorop gesteld , maar waarom kan zij geen ondernemenr zijn , als ze kiest voor de juiste merken en de juiste mix en goede marge is daar niks mis mee.
    En als jij er blijer van wordt , omdat je omzet stijgt , nou prima toch.
    Lijkt me goed idee om bij Sofie eens een echt bakje koffie te gaan drinken , gaan we samen Marcel ?
    Dat wij geen RC meer verkopen , hoe weet je dat , want er er is/was maar 1 Marcel die dit weet volgens mij en die werkt bij RC , dus hoe weet jij dat dan , kunnen we over babblen bij het bakje koffie bij Sofie , strak plan he.
    Het wordt echt wel apart met het betitelen van “echte ” ondernemer , dit heeft hier totaal niets mee van doen , als Sofie mooie omzet en mooie marge draait en ze kan haar cijfers aflezen , nou dan onderneemt ze goed.
    Het gaat u weer goed , ik wens u fijne dag toe

  9. Ik zeg niet dat Sofie geen ondernemer is, integendeel. Snap alleen nooit al die negativiteit jegens topmerken of organen als bijvoorbeeld een Dibevo. Wat dat betreft staat jouw mentaliteit mij wel aan heer Andy’s Sluiskil. Gewoon je eigen plan trekken. Doe ik ook en in mijn geval hoort daar duidelijk wél een Eukanuba, Hills, Pro Plan en ook RC bij. Maar vind dat ageren op een forum tegen de ”grote merken” altijd zo sneu. Die gasten verkopen het toch wel. Zijn marketing technisch zó sterk en hebben zoveel distributie dat die paar winkeltjes ze echt niet uitmaakt. Dus als iets of iemand je niet aanstaat, dan koop/verkoop je het niet.

    En ja, dat jij geen RC verkoopt ( of andere super premiums ), dat staat zowat in ieder bericht te lezen wat je hier afgelopen jaar gepost hebt. Voor het geval je mocht twijfelen, ik werk dus NIET voor RC.

    Grt. Marcel

  10. Beste heren,Laat ik u vast zeggen dat ik heel goed weet wat ik wel en niet moet doen!En ik ook ooit mee heb gebouwd aan het succes van Royal Canin! Maar bij mij telt wel mee dat je samen zo’n succes kan bereiken!(En wij als winkeliers bepalen wel voor een groot deel dat succes)
    Veder verkopen wij ook geen RC meer bij ons in de winkel,Wij praten nog voor een goed product bij ons in de winkel……..dat heet nou echt verkopen!(wij houden niet van makkelijke handel…………geef dat maar aan niet ondernemers& internetshops) ken u hem nog………de dierenspeciaalzaak het woord zegt het al!

    En wij gaan wel van onze eigen kracht uit……En dat levert ons veel succes op!

    Grt.Sofie

  11. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    tjsa ben het er wel mee eens , Winkeliers bepalen het succes voor groot deel van diervoeder fabrikanten , mee eens , ook de kwaliteit/prijs van de aangeboden diervoeding speelt mee.
    Van eigen kracht uitgaan , jawel , of dat bakje koffie er nu nog inzit , wachten we rustig af.
    Nou op naar het nieuwe jaar , groet aan allen.

  12. Hoi Sofie,

    Dat is dus precies waarom ik het zo vreemd vind dat je dan RC hier gaat lopen bashen. Je verkoopt het toch niet, waarom dan nog aandacht geven ? Je maakt die jongens veel groter en belangrijker, dan ze in werkelijkheid zijn. Oh ja, en over een producht praten is nog geen verkopen hoor.

    Wij werken in de winkel wel degelijk met de grote merken. RC, Eukanuba etc. Voor ons een duidelijke keuze, aangezien de mogelijkheden bij deze jongens gewoon veel groter zijn dan bij de kleinere merken. En daar maken wij dankbaar gebruik van in de vorm van demo’s, acties, advertenties etc.

  13. Beste Marcel we dwalen een beetje af van het onderwerp. De vraag moet zijn: Is het nu wel een goed idee om de commercie voet aan grond te laten krijgen in het (onafhankelijke) onderwijs? Het is natuurlijk wel zo dat scholen met een tekort aan geld te kampen hebben maar moet dit dan uit een bepaald merk komen ?. Dat meer en meer winkeliers problemen hebben of krijgen met Royal Canin is begrijpelijk en het dan ook niet leuk om te zien dat het merk waar wij al sinds 1980 mee werkten en ook groot gemaakt hebben je vervolgens laat vallen als een baksteen. Wij verkochten nog RC Meute en RC Greenfield daar hebben de meeste nooit van gehoord. En ze kunnen natuurlijk groot zijn en mooie actie’s hebben , wat heb je eraan als iedereen de zelfde actie’s heeft en het tuincentrum verderop altijd voor die actieprijs inkoopt ? En wat te denken van de fokkers die om het jaar een nestje hebben en op de hondenschool voer vanuit de kofferbak verkopen omdat zij 51 % korting hebben. Die korting heb jij ook niet. Dit merk had nooit in handen van Mars moeten komen. Toen is het mis gegaan en nu doen ze het zelfe als MC Donald in Amerika , zieltjes winnen op een plek die daar niet voor bedoeld is. Wat is volgende stap? De diergeneeskundige faculiteit in Utrecht zodat onafhankelijk onderzoek gegarandeerd is ? . Ik ben niet kerks maar ik vind wel dat Barneveld zijn ziel aan de duivel verkocht heeft.

  14. Goed verhaal Willem! bedankt daarvoor!

    RC voelt natuurlijk ook aan dat het tij aan het keren is; de ondernemer die een beetje nadenkt stopt minimaal met het adviseren van merken die op internet en via fokkers tegen dumpprijzen worden verkocht zoals Eukanuba, Hills, ProPlan en RC en steeds meer ondernemers nemen de stap om deze merken niet meer te verkopen. Dus in de gedachtegang van RC dan maar via andere kanalen de vraag creëren.

    Ik weet niet of dit slim is, de oudere ondernemers onder ons weten hoe het afgelopen is met Hols donatin; ooit hebben wij dit product groot gemaakt en inmiddels is het ter ziele en dat kwam in basis doordat het merk ons niet serieus nam destijds.

    Helaas is de bedrijfsvoering van de meeste dierenspeciaalzaken nog steeds gebaseerd op de verkoop van voeding (ook bij ons), het kost tijd om anders met je bedrijf om te gaan.
    Tot die tijd hebben wij de keuze gemaakt om mensen, indien mogelijk, over te zetten op merken hondenvoeding die (nog) niet via internet te koop zijn of waarvan er geen prijzenoorlog gaande is op internet.

    RC (maar ook andere “super premium” merken) doen hun uiterste best op het moment om een ondernemer tegen te werken.
    Ooit waren deze merken de basis van ons bestaan en als je daaraan vasthoudt dan red je het niet meer in deze tijd, met een weemoedig gevoel afscheid nemen van deze merken en doorgaan met andere merken is mijn conto.

  15. Ter verduidelijking:

    “ooit hebben wij dit product groot gemaakt en inmiddels is het ter ziele en dat kwam in basis doordat het merk ons niet serieus nam destijds”

    Met “wij” en “ons” bedoel ik uiteraard de dierenspeciaalzaak branche!

  16. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Welke merken zullen het goed doen voor de dierenspeciaalzaak ? Wie dusft het aan enkel via de dierenspeciaalzak te verkopen , niet via internet en geen dumpprijzen.
    Willem weer bedankt voor je bijdrage , heldere kijk op de zaken.

  17. Je slaat de spijker op zijn kop. Bij mijn opa lag Hols hondenbrood in de winkel en Doko en Pittah. Allemaal merken die door concurenten opgekocht werden om vervolgens te verdwijnen. Ik wou dat ik de merknaam Hols in bezit had, dan was het snel gebeurt met de kluiven van Bonzo. Ooit werd eerst gekeken hoe je winkel er uit zag voordat je RC mocht verkopen en mochten tuincentra’s en marktkooplui het niet verkopen want dat ging ten koste van de uitstraling van het product. En ik weet wel dat rayon bescherming luie winkeliers kweekt maar een beetje exclusief had wel netjes geweest.
    Al hadden ze het rasspecifiek voer maar alleen aan de vakhandel gegund. Hiermee hadden ze kunnen laten zien dat ze van goede wil waren.

  18. Andy kijk eens naar First Class die hebben het wel netjes geregeld en leveren een goed voer voor een nette prijs. Geen gestunt, goede marge , rayonbescherming, goede acceptatie.

  19. Dierensuper Sluiskil says:

    Ik zal eens kijken Willem , heb wel even mijn naam hier aangepast , omdat er collega’s zijn met dezelfde naam in den lande , verwarring wie wie is dat kunnen wij niet hebben he , mij erop aanspreken kan hoor , u kunt langs komen voor bakkie en een gesprek , ik ga even kijken Willem , heb jij dat merk ook al in de winkel ?

  20. Hoe wordt de objectiviteit gewaarborgd binnen dit “strategisch partnerschap”?

  21. gisteren de balans weer opgemaakt , en 2011 wordt voor het vierde jaar op rij afgesloten met een hoger omzet en een hogere winst! Ik ben in 2007 mijn winkel begonnen en verkoop slechts vier merken voer.Kjen , Farmfood en Canex en als 4e een huismerk .Laat los al die zogenaamde topmerken waar je niks aan verdient en die een hoop gezeik opleveren.Een goed advies doet wonderen ! laat zien dat je een vak man/vrouw bent !

    Ik wens iedereen een succesvol en weinig stressvol 2012 toe

  22. Niet alleen de keuze van voeding wordt een heikel punt dit jaar, ook van andere leveranciers…

    Nu blijkt dat van Riel Distripet een samenwerkingsverband heeft met, nota bene een branchevreemde, internetorganisatie genaamd Wehkamp.nl zullen wij ons ook gaan beraden over onze non-food leveranciers.

    Ongelooflijk dat een bedrijf als van Riel zo’n dis-respect naar de winkelier toont, onze branche heeft ze groot gemaakt en wat is onze dank? dat ze gaan verkopen via een branchevreemd bedrijf!

    Ok, Wehkamp is geen prijsvechter maar het gaat om de actie van de firma van Riel en het gevoel hierbij .

    Waardeloos!

  23. Marcel S. says:

    n.a.v. berichtje van Rick heb ik even gekeken bij Wehkamp en idd. van Riel is rijkelijk aanwezig tegen tot nu toe normale prijzen. Is bol.com de volgende??? enz.enz.

  24. lex en max verkopen ze ook!!

  25. een mooi initiatief zou zijn om gezamelijk dergelijk firma’s voor een bepaalde tijd te boycotten dan kunnen ze zelf ondervinden wat de dierenspeciaalzaken voor hun kunnen betekenen.
    wanneer je jarenlang ergens je geld brengt mag er ook wel een stukje loyaliteit zijn.

  26. van riel ligt er bij ons dus per direct uit

  27. Marcel S. says:

    Beste allemaal, we kunnen iedereen wel boycotten, want ook Europet ligt bij Wehkamp met oa de mooie nieuwe hyacintbladkrabpalen, die voor ons al een maand of 2 niet leverbaar zijn. Bij Wehkamp is voldoende voorraad. Wat dioen we dan met Vitakraft….. ligt bij Kruidvat en C1000 en joost weet waar nog meer, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wij moeten gewoon onze stinkende best blijven doen, en onze leveranciers blijven prikkelen, want er ontstaat langzaam maar zeker een markt voor leveranciers die contractueel vast laten leggen alleen aan dierenspeciaalzaken te leveren. Deze leveranciers zijn bij mij van harte welkom.

  28. Het is gewoon een feit dat ook bij de groothandels minder verkocht word en dan ga je of nieuwe afzetmogelijkheden zoeken of inkrimpen. Zij zijn door ons groot geworden en hebben giga veel aan ons verdiend. Als jij 25% korting kan geven aan organisatie’s dan moet er wel een bere marge op je spullen zitten. Als we ze nu gaan boycotten dan zullen ze nog veel meer via andere kanalen gaan leveren. Wat mij het meest dwars zit is het feit dat ze nu Wehkamp hebben laten ruiken aan ons assortiment en mochten ze besluiten om Wehkamp niet meer te beleveren dan zal deze gewoon een ander zoeken. Het hek is zogezegd van de dam. Ik zit zelf wel te denken om van Riel minder of helemaal niet te laten leveren maar dat heeft een andere reden. Van Riel trok bij mij de korting ook gewoon stilzwijgend in nadat ik bij een organisatie weg ging. Terwijl een andere leverancier (waar ik eigenlijk heel weinig kocht) me gewoon een korting blijft geven van tussen de 17 en 25% .

  29. Dierensuper Sluiskil says:

    Er zal toch niets anders op zitten dan dergelijke leveranciers te boycotten , anders zullen anderen ook deze uitweg gaan gebruiken , als de boycot er komt zullen er zijn die zeggen en ook zullen doen , enkel de dierenspeciaalzaak te beleveren. Ze proberen van alles om de teruggang op deze manier op te vangen , echter als ze het allemaal doen , blijft er teruggang in de omzet , de koek is soms op.
    Degene die overal wil leveren , hopla weg ermee.

  30. Toch jammer dat er altijd weer van die eigenwijze lulletjes zijn in deze handel!…….als we inderdaad nu met zijn alle een vuist gaan maken………..en de leverancier gaan boycotten…….die het verdienen…………..dan staan we samen heel sterk!………En hebben wij ook een win/win situatie!

    Kom in actie……….en red de dierenspeciaalzaak branche !

  31. Sofie,

    Weinig respectvol om ondernemers met een afwijkende denkwijze als de jouwe, als ”lulletjes” te betitelen. Ik kon je al niet echt serieus nemen, echter nu zeker niet meer. Je vergeet voor het gemak dat 9 van de 10 leveranciers niet werken volgens de manier waarop jij dat graag zou willen. Boycot maar een eind weg en je winkel is leeg. Tevens schat je de druk die de dierenspeciaalzaken uit kunnen oefenen veel te hoog in. De Jumpers en Pet’s Placen van deze wereld zullen namelijk wél met sterke merken willen en blijven werken. Maak je niet de illusie dat jij al die klanten van bijvoorbeeld een RC gaat overzetten op een ander merk. Dus een groot deel van je klanten jaag je gewoon de deur uit.

    Aan de andere kant hoop ik dan weer wel dat er aantal ondernemers zullen zijn als jij, die lekker gaan boycotten. Des te meer omzet voor de eigenwijze lulletjes.

    Met vriendelijke groet.
    Marcel

  32. Dierensuper Sluiskil says:

    Marcel , hier wordt ook gewerkt met sterke merken , enkel dat zijn andere merken als dat jij noemt , maar ze zijn sterk.
    Als wij hier 500 kg hondenvoer verkopen dan brengt dat misschien de helft op van dat jij 500 kg verkoopt , maar zover wij nu weten wordt ons assortiment redelijk gewaardeerd , dat zien wij terug in onze forse groei afgelopen jaar , maar wat misschien meetelt dat wij niet voor de dubbele prijs behoeven te gaan , omdat het hier eigendom is van onszelf en van niemand anders. Als je huur op moet brengen , ja dan moet er wel geld in het laatje komen he.
    Ik wens u verder een prettige dag toe.

  33. Het is ook absoluut mogelijk om prima resultaten te behalen zonder de geeikte merken in de winkel te hebben. Hier in de regio is de vraag naar de A-merken ( zo noem ik ze maar even voor het gemak ) dermate groot dat je min of meer gedwongen wordt ze in de winkel op te nemen. Vergelijk het met Coca Cola in de supermarkt. Dit merk is dermate dominant, dat de supermarkt in feite niet zonder kan. Daar kun je tegen blijven ageren, of je gebruikt de kracht van een dergelijk merk. In ons geval Eukanuba, Royal Canin, Hills etc.

  34. Beste Marcel wat zijn sterke merken ?. Een sterk merk is volgens mijn mening een merk dat een goede prijs kwaliteits verhouding heeft en vooral een omzet genereerd. En natuurlijk de beste marge geeft. Royal Canin was vroeger een merk dat dit deed. Maar sinds ze bij Mars terecht gekomen zijn is dit niet meer zo. Het ligt overal tegen dump prijzen en onze omzet loopt terug. Voldoet RC dan nog aan de eis sterk merk?. Als je in het buitenland RC tegenkomt in een speciaalzaak liggen de kennelverpakkingen in de winkel naast de gewone verpakkingen. Ook word de RC Croc nog in klein verpakking verkocht. Allemaal zaken die laat zien dat RC Nederland arrogant is en ze dit gedrag in het buitenland niet hoeven te flikken. Wat te denken van het feit dat steeds meer winkeliers RC uit het assortiment gooien?. Dit was jaren geleden niet denkbaar. Ook hebben ze hun korting naar de organisatie’s toe verhoogd,ook een teken aan de wand. Het aantal honden in Nederland loopt terug en fokkers raken niet meer zo makkelijk van hun pups af. De markt krimpt terwijl er nog steeds nieuwe aanbieders komen. De samenwerking van RC met het Groenhorst is een noodsprong. Wij gebruiken RC alleen nog om mensen op een ander merk te zetten. Zoals we dat vroeger met Pedigree en Bonzo deden. Er zijn genoeg alternatieven waar mensen tevreden mee zijn. Ruim 300 merken zijn vertegenwoordigd in Nederland en dan kun je me niet wijs maken dat alles valt of staat met RC

  35. Dierensuper Sluiskil says:

    Defenitie van sterk merk kan dus zijn
    Goede kwaliteit voer , betaalbare prijzen , goede marge , en niet tegen dumpprijzen verkocht worden elders.
    Op groenhorst hebben ze studie materiaal genoeg als ze deze bladzijde lezen , hebben ze RC wel niet meer nodig.

  36. Beste Marcel en Willem,

    Jullie beide opmerkingen zijn naar mijn mening inhoudelijk goed en gestaafd.

    Als ik hier mijn mening over mag geven:

    Marcel; je praat over “je regio” maar hou er rekening mee dat regio’s dreigen te verdwijnen door het world wide web, de trend is dat we als klein landje toch steeds meer globaliseren en grote verschillen gaan verdwijnen, ik ben er van overtuigd dat op onderdelen er altijd een afwijkende vraag zal zijn maar dit zal zeker niet zijn met de “Coca Cola’s” van de Dierenspeciaalzaak.

    Willem; Je zegt dat de markt krimpt terwijl er nog steeds nieuwe aanbieders komen, ik zou dit zelfs willen uitbreiden naar dat er nieuwe afzetkanalen komen (zie van Riel bij Wehkamp).
    Nieuwe aanbieders, nieuwe afzetkanalen en een krimpende markt….2012 wordt het jaar van de waarheid en het jaar van keuzes maken.

    Ik zie in mijn omgeving een boel collega’s omvallen (zowel niet aangesloten als wel aangesloten bij een organisatie) sneu op menselijk vlak en ik kan niet in hun bedrijfsvoering kijken maar het zou me niet verbazen als een groot gedeelte ondernemers zijn geweest die niet hebben te durven ondernemen.

    RC, Eukanuba, Hills, Proplan, van Riel…….allemaal “relaties” die vreemdgaan.

    En ik heb me laten vertellen dat als in een relatie een partner vreemdgaat, 9 van de 10 keer de relatie geen toekomst meer heeft.

  37. Beste Rick en Marcel
    Wat betreft Coca Cola en andere A merken deze worden door de supermarkt onder druk gezet want het is nog niet zo heel lang geleden dat AH even geen Coca Cola had en pas weer ging leveren nadat Coca Cola had toegegeven. Wij hebben die macht niet. En als je ook goed rondkijkt bij b.v AH dan zie je daar ook een verschuiving naar de eigen merken en de budget merken. Er word daar heel gemakkelijk een A merk vervangen door een ander met meer marge. We kunnen de A merken ook niet per direct vervangen maar je kan klanten wel sturen. Dat word een stuk makkelijker als een baal voer boven de €70,00 gaat komen en het alternatief €49,95 kost.

  38. O… nog even dit, vanmorgen in het nieuws dat voeding sinds de invoering van de € maar een paar procent duurder is geworden terwijl de benzine prijs met 65% was gestegen. Wie heeft er in de guldentijd een zak van 15kg RC,Hills,of Eukanuba kunnen verkopen voor FL.150,00 ???
    Stof tot nadenken.

  39. Dierensuper Sluiskil says:

    Willem ik denk toch , dat wij gezamenlijk wel sterk kunnen staan , zover ik begrepen heb zijn de schrijvers hier maar 1 tot 2% van de lezers alhier.
    Dus deze website heeft een groot bereik , ook vertegenwoodigers van diverse fabrikanten lezen dit hier , zo heb ik gemerkt.
    Maar komt het tot een bepaalde actie , en zoja welke ?

  40. AMSTERDAM – Veel bedrijven voegen geen waarde toe en dan gaan ze vals spelen. Uiteindelijk zal er een dag komen dat dit tegen een bedrijf gaat werken.
    http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/2715134/veel-bedrijven-bedonderen-klanten.html

    En dit geld ook voor RoyalCanin!

  41. Dierensuper Sluiskil says:

    Ik heb het gelezen Marit , ik word daar niet vrolijk van , wie en wat kunnen wij vertrouwen en wie geeft het goed voor met de dierenspeciaalzaak.

  42. Arme Marit, Royal Canin zit je wel heel erg hoog he ?

  43. Van Riel , die hebben wij er al uitgegooid , ook een bepaald merk verzorgingsartikelen dat door hun is overgenomen op het moment dat het werd overgenomen door hun.
    RC zijn we mee gestopt want hoe kan je nog naar je klant vertellen waarom dit zo idioot duur is en andere vergelijkbare en soms betere voeding voor minder in je winkel ligt .
    Dan zijn er ook groothandels die iedereen die een KvK nummer heeft binnenlaat of het nu een oud slager is of een kennel met een KvK of jantje de groenteboer .Dan wordt er wel gezegd ja maar die hadden de pas al in de ouwe tijd, zo wat ? Ze verkopen geen dierenartikelen het is puur voor hun eigen honden/katten . Ook die boycotten wij dus .Maar we hebben wel een mooi assortiment in de goede voeding en een mooi uitgebreid verzorgings pakket voor de huisdieren, De betere merken shampoo, goede kammen en borsteld niet met zo’n rottig plastic handvat wat afbreekt als je een keer een knoopje in een vacht tegenkomt , en de klanten stellen de kwaliteit erg op prijs .
    We hebben een leuke groothandel gevonden, niet zo bekend maar wel één met service die niet voor groothandels prijzen aan fokkers van honden en katten verkoopt .
    We zijn geen grote DSZ maar wel één die sercice nog hoog in het vaandel heeft staan en het schijnt toch te werken dat beetje extra naar de klant , en dat vergeten de heren van de grote multinationals nog weleens dat wij wel hun klanten zijn en hun plakje ham op brood verzorgen.

  44. henk v b says:

    Beste collega ondernemers,
    Ik heb vanmorgenvroeg al jullie opmerkingen eens gelezen, er heerst veel onrust, deels terecht, maar ook veel kansen !
    Daarom komt er binnenkort een ook een avond in het midden van het land, waar ondernemers van dierenspeciaalzaken (dus geen winkeliers of dierenwinkels) bij elkaar komen om te kijken hoe we de branche helder kunnen maken, met name het fokkers-beleid (een aantal fabrikanten zullen we uitnodigen en hun beleid laten vertellen), maar ook hoe ga je om met een A-merk fabrikant die in onze beleving een totaal verkeerde strategie heeft en een leverancier/groothandel die aan webwinkels levert. Omdat er heel veel ondernemers mee worstelen is het goed om daar gezamelijk eens over na te denken. En daar adviezen over uitbrengen en dan kan een ieder zelf daarna handelen.
    Binnenkort komt er dus een uitnodiging.

    fijne werkweek,
    groeten Henk v B
    http://www.dierallin.nl

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten