Onderzoek naar oriëntatiemedia dierenspeciaalzaken

5 oktober 2017 - 09:10 - 0 reacties

Onderzoek naar oriëntatiemedia dierenspeciaalzaken

Voor dierenspeciaalzaken zijn vertegenwoordiger bezoeken en vakbladen de meest genoemde informatiebronnen voor het bijhouden van vakkennis, informatie over producten en leveranciers. Wel loopt het aandeel ondernemers in de dibebo-branche terug dat zich via deze mediavormen oriënteert.

Voor het bijhouden van vakkennis, informatie over producten en leveranciers gebruikt men de informatiebronnen zoals in bovenstaand figuur weergegeven (in het onderzoeksrapport treft u de volledige lijst met media, bovenstaand figuur toont alleen de vijf meest genoemde). Ten opzichte van het jaar 2015 komen open dagen/beurzen van leveranciers en social media netwerken nu sterker naar voren. Mond tot mond informatie, bijeenkomsten, congressen, seminars en cursussen, opleidingen, bijscholing en producttrainingen kennen de sterkste teruggang als oriëntatiemedium. 13 Procent oriënteert zich ook via webinars.

Elektronische nieuwsbrieven van leveranciers
Aan de dierenspeciaalzaken is gevraagd van welke leveranciers men elektronische nieuwsbrieven ontvangt. Men kon tot vijf verschillende leveranciers vermelden. Gemiddeld heeft men 3,0 leveranciers spontaan genoemd waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt. Onderstaand figuur toont de tien meest spontaan genoemde leveranciers waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt (in het Marketingrapport Dierenspeciaalzaken 2017 is de ranglijst beduidend uitgebreider).


spontaan genoemde leveranciers waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt

De meest genoemde leverancier waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt is Beeztees, gevolgd door Anidis en Malanico.

Elektronische nieuwsbrieven van uitgevers van vakinformatie
Aan de dierenspeciaalzaken is gevraagd van welke uitgevers van vakinformatie men elektronische nieuwsbrieven ontvangt (geen leveranciers). Men kon tot vijf verschillende uitgevers vermelden. Gemiddeld heeft men 0,7 uitgevers van vakinformatie spontaan genoemd waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt. Onderstaand figuur toont de meest spontaan genoemde uitgevers waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt.


spontaan genoemde uitgevers van vakinformatie waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt

De meest genoemde uitgever van vakinformatie waarvan men elektronische nieuwsbrieven ontvangt is Dibevo, gevolgd door DSZ Actueel en LICG.

Overigens kan het voorkomen dat een organisatie wordt genoemd terwijl die geen officiële elektronische nieuwsbrieven verstuurt. Deze “ruis” ontstaat bijvoorbeeld doordat men gewone e-mail als elektronische nieuwsbrief bestempelt of door activiteiten op social media netwerken waarvan men per e-mail notificaties ontvangt. Daarnaast betreft het in het onderzoek spontaan genoemde organisaties en leveranciers. Omdat men soms ook leveranciers in het algemeen noemt, of productgroepen / onderwerpen, zullen de daadwerkelijke bereikcijfers in de praktijk veelal hoger zijn dan de in de figuren vermelde percentages.

Deel dit bericht:

Bron: Marketingrapport Dierenspeciaalzaken 2017



Comments

Nog geen reacties op Onderzoek naar oriëntatiemedia dierenspeciaalzaken

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten