Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang

12 december 2009 - 09:12 - 0 reacties

Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang

De Nederlandse consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar het eigenbelang en dan pas naar de maatschappij. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli

Dit meldt Retail Actueel.nl

Veel van de respondenten geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat voor hen goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt.

De volgorde van boodschappen is belangrijk in een campagne. Dat betekent niet eerst aangeven hoe plezierig het is om iets aan het klimaat te doen en dan de consument verleiden tot gedragsverandering, maar juist de consument op eigen besparingen wijzen en pas dan op het milieu.

Bron: Retail Actueel.nl

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten