Campagne dierenspeciaalzaken opnieuw uit de kast dit najaar

14 augustus 2012 - 15:08 - 0 reacties

Campagne dierenspeciaalzaken opnieuw uit de kast dit najaar

Dit najaar wordt in aanloop naar dierendag opnieuw de radiocampagne uit de kast gehaald ter promotie van dierenspeciaalzaken. De collectieve campagne uit 2010 wordt georganiseerd door het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). De radiocommercial begint met de quote ‘Dierendag is toch een soort verjaardag’ en moet consumenten stimuleren naar de dierenspeciaalzaak te gaan voor een leuk cadeautje. Elke commercial wordt gevolgd door een tweede commercial met de slogan ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’. Vorig jaar werd dezelfde campagne ingezet, rond dezelfde tijd en dezelfde thema’s.

Achtergrond campagne
Bij een dierenspeciaalzaak kun je niet alleen terecht voor deskundig advies, persoonlijke service, kwaliteit én een ruim assortiment, het is ook leuk om naar een dierenspeciaalzaak te gaan. Dat is de boodschap van de collectieve radiocampagne ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’. De campagne richt zich met name op vrouwen van 35-49 jaar en boodschappers met kinderen tot 12 jaar.

De consument beoordeelt de radiocampagne goed (geloofwaardig, opvallend en leuk). In het najaar 2012 wordt de radiocampagne ingezet rondom verschillende thema’s: Dierendag (van 28 september t/m 4 oktober) en de aanschaf van cavia’s (van 5-10 november). De commercials zijn te horen op de landelijke radiozenders Sky Radio, Q-Music en 100% NL.

Themapagina’s in huis-aan-huisbladen
Naast radiocommercials worden ook kant-en-klare themapagina’s voor huis-aan-huisbladen ingezet. De leuke verhalen, tips en weetjes op deze pagina’s informeren consumenten over huisdieren en huisdierenverzorging en zorgen voor een extra stimulans om naar de dierenspeciaalzaak te gaan.

Dierendiploma leerlingen basisscholen
Naast de collectieve campagne steunt het HBD ook het project van de stichting ‘Met dieren meer mens’ op basisscholen waarbij leerlingen (van groep 5) een dierendiploma kunnen behalen. Hiervoor is een theoretisch en praktisch lespakket ontwikkeld. Een van de opdrachten aan de leerlingen is om een dierenspeciaalzaak te bezoeken.

 

Content is niet beschikbaar.
Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het gebruik van cookies en kun je de content zien.

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Campagne dierenspeciaalzaken opnieuw uit de kast dit najaar

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten